همشهری آنلاین: عمرو موسی یکی از سران مخالف از آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت جدید مصر خبر داد و گفت که نقشه راه مصر بعد از تشکیل دولت مشخص خواهد شد.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: عمرو موسی رئیس حزب کنگره و عضو جبهه نجات و از عناصر مخالف دولت محمد مرسی بعد از قرائت بیانیه ارتش در برکناری مرسی اعلام کرد که مذاکرات برای تشکیل دولت جدید در این کشور از هم اکنون آغاز شده است.

وی همچنین در گفت‌وگو با العربیه تصریح کرد که نقشه راه بعد از تشکیل دولت مصر مشخص خواهد شد.

وی همچنین در گفت‌وگو با شبکه التحریر در مصر گفت که هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری مجدد برای سمت ریاست جمهوری ندارد. او تاکید کرد که با احزاب هم پیمان خود نشست هایی را برگزار خواهد کرد تا در مورد مرحله آینده با آنها رایزنی کند.

موسی که از مخالفان محمد مرسی به شمار می رود، گفت که تصمیم السیسی با هیچ فشاری از سوی آمریکا مواجه نبود و حتی اگر این فشارها نیز وجود داشته باشد، با وجود اینکه این فشارها مردود است، اما روش ارتش مشخص است و در راستای حس ملی پاسخ به تمایلات ملت گام برمی دارد.

در پی پایان ضرب الاجل 48 ساعته ارتش برای نیروهای سیاسی مصر، فرمانده نیروهای مسلح این کشور با صدور بیانیه‌ای نقشه راه آینده کشور را تعیین کرد که بر اساس آن محمد مرسی از قدرت برکنار و قانون اساسی تعلیق و رئیس دادگاه قانون اساسی اداره امور کشور را بر عهده گرفت.

کد خبر 221688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز