گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: پس از تأیید قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر در شورای نگهبان روز گذشته رئیس‌جمهور این قانون را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.


براساس این قانون برای حفظ امنیت غذایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دولت موظف است در مقاطع 3ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تأمین و از طریق دستگاه‌های مزبور توزیع کند. همچنین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون از محل سهم دهک‌های درآمدی بالا از یارانه‌های موضوع قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین و در بودجه سالانه کشور منظور می‌شود و اجرای این قانون نافی پرداخت مستمری ماهانه به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نخواهد بود.

همچنین مقرر شده تا آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور تهیه شود و حداکثر ظرف 3‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراشدن این قانون به تصویب هیأت وزیران برسد.

به‌رغم ابلاغ قانون پرداخت سبد کالایی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌نظر می‌رسد با توجه به فرایند تأمین اعتبار و کالاهای مشمول این سبد و تنظیم آیین‌نامه اجرایی آن در مراجع ذی ربط، عرضه سبد کالاهای اساسی به مشمولان در دولت یازدهم اجرایی شود. معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشنامه این قانون هنوز به‌دست ما نرسیده و دستورالعمل‌های اجرایی آن نیز تهیه نشده است. با وجود این حسن رادمرد از نبود دغدغه‌ای برای تأمین کالاهای مشمول این سبد خبر داده و افزود: درصورت طی مراحل فوق به لحاظ ذخایر کالاهای اساسی هیچ مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز اقشار آسیب‌پذیر که در قانون عنوان شده است، نداریم. همچنین همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی در مورد ابلاغ قانون تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر اعلام کرد: این قانون هنوز به سازمان بهزیستی ابلاغ نشده و به محض ابلاغ، در 3ماهه دوم سال این کالاها بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

جزئیات قیمتی سبد کالای‌ ماه رمضان کارمندان

حسن رادمرد ارزش هر سبد را 83هزارو 350تومان اعلام کرد و گفت: سبد کالایی امسال کارمندان دولت مجانی نخواهد بود اما قیمت کالاهای این سبد 40درصد پایین‌تر از قیمت بازار خواهد بود. وی افزود: هر سبد شامل 10کیلوگرم برنج، 5کیلوگرم شکر، 5بطری 900گرمی روغن و 5کیلوگرم گوشت منجمد داخلی است که در اتحادیه‌های اسکاد و فرهنگیان توزیع می‌شود. همچنین برنج هندی 1121به نرخ هر کیلوگرم 3650، شکر 1300، هر بطری 900گرمی روغن 3470و هر کیلوگرم مرغ منجمد به نرخ 4600تومان عرضه خواهد شد.

کد خبر 221300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز