سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۳۷
۰ نفر

گروه شهری: تمرکز مدیریت شهری بر امور فرهنگی و عدالت محور، بی‌شک یکی از نقاط عطف فعالیت در تهران به‌عنوان پایتخت کشور محسوب می‌شود.

مجتبی شاکری منتخب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری، با اشاره به این نکته، اولویت‌های شورای چهارم برای پیشبرد توسعه پایتخت را تشریح کرد. وی با اشاره به لزوم توجه به چشم‌انداز تهران به‌عنوان پایتخت کشور تصریح کرد: انتظارات و اولویت‌ها براساس افقی که تهران باید به آن برسد تعیین می‌شود. البته تهران طرح توسعه مشخصی دارد اما انتظارات آرمانی پایتخت‌نشینان و لایه‌های فرهنگی شهر برای استقرار الگوی اسلامی ایرانی باید مدنظر قرار گیرد. شاکری افزود: شورای اسلامی شهر تهران در این مسیر می‌تواند با مساعدت‌های شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و دست‌اندرکاران فرهنگی که کار متمرکز در زمینه سند چشم‌انداز 1404داشته‌اند، زمینه‌های رشد فرهنگی پایتخت را فراهم آورد.

به گفته منتخب مردم تهران، یکی دیگر از مباحثی که باید در اولویت کاری شورای اسلامی شهر تهران قرار گیرد، موضوع مدیریت یکپارچه شهری است. این موضوع مدیریتی سال‌ها در تهران مطرح بوده است و باید در پایتخت شکل بگیرد. وی اظهار کرد: برقراری عدالت در همه مناطق به لحاظ عمرانی و فرهنگی نیز زمینه دیگر کاری نمایندگان شورای چهارم است. ما اگر تهران را به‌عنوان شهری که نماینده کل کشور است و پیشانی فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، درنظر بگیریم باید دقت بیشتری برای توسعه آن داشته باشیم. البته در سال‌های اخیر کارهای خوبی صورت گرفته و زحمات خوبی به ثمر نشسته است اما در دوره جدید، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره پیشرفت و عدالت، برای ارتقای شرایط موجود باید هم شورای شهر و هم شهردار تهران تلاش بیشتری را انجام دهند.

کد خبر 221295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز