همشهری آنلاین: آخرین گروه عمره‌گزاران ایرانی، ۱۹ تیر ماه جاری به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و هفتم مرداد ماه به کشور باز می‌گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، غلامرضا رضایی، رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی گفت: آخرین گروه زائران ایرانی در عمره مفرده، ۱۹ تیر ماه جاری وارد عربستان می‌شوند و هفتم مرداد ماه به کشور باز می‌گردند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت افزود: به رغم وجود تحریم‌های سنگین و نوسانات نرخ ارز، سازمان حج و زیارت عمره ایام عمره امسال را با موفقیت انجام داده است.

بر طبق این گزارش، از مجموع زائران ایرانی اعزام شده به سرزمین وحی در قالب عمره جاری، تا کنون حدود ۴۱۰ هزار نفر پس از انجام مناسک عمره به ایران اسلامی بازگشته‌اند.

از ابتدای عملیات عمره جاری تا کنون بالغ بر ۴۳ زائر ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه به دلایل مختلف از جمله ناراحتی‌های قلبی و فشار خون جان خود را از دست داده‌اند.

عمره مفرده ۹۲-۹۱ از ۲۶ دی ماه سال 1391 آغاز و تا اواخر دهه دوم تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

محمد عبدالرحمن البیجاوی مدیر دفتر وزارت حج عربستان در منطقه مدینه منوره نیز اعلام کرده تا نیمه شعبان‌المعظم، بیش از چهار میلیون و دویست هزار عمره گزار وارد مدینه منوره شدند.

کد خبر 221250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز