دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رسانه‌های عربی از نگرانی‌ها در خصوص شیوع ویروس کورونا در موسم حج امسال که از روزهای پایانی شهریور ماه آغاز می‌شود، خبر دادند.

کورونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کارشناسان بهداشتی با نزدیک شدن به زمان موسم حج، تحولات مربوط به شیوع ویروس کورونا را با نگرانی دنبال می‌کنند که این نگرانی‌ها در پی ابتلای شمار زیادی از افراد به کورونا و مرگ برخی از آنها افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، این ویروس منجر به مشکلات تنفسی و التهاب ریوی و به سرعت منجر به ابتلای بیمار به نارسایی کلیوی می‌شود.

چندی پیش، مارگارت چان مدیر کل سازمان بهداشت جهانی بر ضرورت تحرک فوری برای مقابله با این ویروس تاکید کرده بود.

وی گفته بود: باید اطلاعات واضحی را جمع آوری کنیم و توصیه‌های مناسب را به تمام کشورهایی که حجاج‌شان را به مکه مکرمه اعزام خواهند کرد، ارائه نماییم.

کیجی فوکودا معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است: این بیماری پدیده جدیدی است و هنوز قدرت شیوع این ویروس میان مردم و محدوده جغرافیایی آن را نمی‌دانیم.

زیاد میمیش، معاون وزارت بهداشت عربستان نیز اعلام کرد: مسئله حساس مطرح شده مربوط به حجاجی است که از کشورهای فاقد سیستم‌های نظارتی بهداشتی پیشرفته به سرزمین وحی عزیمت می‌کنند.

ممیش افزود: موسم عمره امسال بدون هر گونه حادثه و مشکلی پیش می‌رود، این نکته خوشحال کننده‌ای است که موسم عمره با مشارکت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار عمره‌گزار بدون هر گونه حادثه قابل توجهی سپری می‌شود.

وی گفت: البته تمام اقدامات احتیاطی را اتخاذ می‌کنیم تا بتوانیم به طور مستمر وضع را کنترل و در صورت نیاز وارد عمل شویم.

این گزارش حاکی است، کارشناسان از تشدید اقدامات نظارتی در خصوص بیماری‌های واگیردار در عربستان تمجید کرده‌اند، آنها همچنین به این نکته اشاره داشتنند که موسم حج طی ده سال گذشته، دو تجربه بیماری واگیردار را پشت سر گذاشته که یکی از از آنها سارس در سال ۲۰۰۳ و دیگر آنفلوانزاست، اما تفاوت موسم حج امسال با سال‌های گذشته در این است که این بار خود عربستان، کانون اصلی شیوع ویروس کوروناست.

بر اساس این گزارش، تا کنون ۷۷ نفر در برخی کشورهای خاورمیانه به کورونا مبتلا هستند که بیشتر آنها مربوط به عربستان است.

این ویروس تا کنون ۴۰ کشته به جا گذاشته است، این در حالی است که موسم حج هم به زودی از راه می‌رسد، در موسم حج سال گذشته بیش از سه میلیون حاجی حضور داشتند.

شایان ذکر است، موسم حج امسال از روزهای پایانی شهریور ماه آغاز و تا آبان نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 221236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز