همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور منتخب در جلسه با مدیران رسانه‌ها حضور یافت و ضمن عذرخواهی از بابت وقت اندک حضور خود در جلسه به اصحاب رسانه قول داد که در آینده نزدیک نشستی مبسوط با مدیران مسئول برگزار کند.

مهر نوشت: حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در نشست هم اندیشی مدیران رسانه‌های داخلی اظهار کرد: رسانه‌ها در طول انتخابات زمینه را برای انتخاباتی سزاوار و متناسب با شان ملت بزرگ ایران فراهم کردند و بعد از انتخابات نیز رسالت خود را ایفا می‌کنند.

وی با تشکر از حضور مدیران رسانه‌های داخلی در این نشست و با عذرخواهی از وقت کمی که برای حضور در جمع این مدیران دارد، گفت: فرصت دیگری را برای جلسه با اصحاب رسانه اختصاص خواهیم داد زیرا نشست‌های این چنینی را لازم و آن را فرصت می‌دانیم.

رئیس جمهور منتخب افزود: در دولت آینده بنای ما بر این است که ارتباط دولت و رسانه‌ها ارتباطی دوسویه باشد یعنی رسانه‌ها برای پیشبرد اهداف مدنظر مردم، نظام و دولت به دولت کمک کنند و از طرفی دیدگاه ها و انتظارات مردم را به دولت منعکس کنند.

روحانی گفت: انتظار دولت این نیست که رسانه یکسویه عمل کند بلکه رسانه باید آنچه را که انتظار مردم است بیان کند و البته در شرایط فعلی که اهداف ما آنچنان فعال نیستند بخشی از بار احزاب بر دوش رسانه‌هاست.

وی افزود: مردم انتظارات بر حق و نظرات قابل ملاحظه‌ای دارند که انعکاس انتظارات و مشکلات مردم و همچنین نقد دلسوزانه از وظایف رسانه‌هاست.

روحانی با اشاره به اینکه دولت هم بی‌نقص نیست، گفت: در واقع رسانه‌ها نوعی نظارت دائمی بر کار حکومت و دستگاه‌های اجرایی دارند و این نقد برای دولت و کشور حتما مفید خواهد بود و در دستیابی به اهداف عالی مدنظر نظام و مردم و همچنین تحقق مطالبات مطرح شده در انتخابات کمک خواهد کرد. ارتباط خوبی میان دولت و رسانه‌ها در دولت یازدهم خواهد بود البته ارتباط ما دوسویه خواهد بود.

نشست هم اندیشی مدیران رسانه‌های داخلی با همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و در آن تعدادی از مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های داخلی دیدگاه‌های خود را مطرح و انتظارات خود را از دولت یازدهم بیان کردند.

تسنیم هم نوشت: قرار بود در این جلسه حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب نیز حضور داشته باشد اما غیبت وی در ابتدای این جلسه با واکنش حجت‌الاسلام دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات روبه‌رو شد.

دعایی در پی عدم حضور حسن روحانی در ابتدای این جلسه با بیان "من هم‌حجره‌ای و دوست قدیمی آقای روحانی هستم ولی در 10 روز اخیر با وجود درخواست‌های من از برادرش، دیداری بین بنده و ایشان ترتیب داده نشده است" جلسه را ترک کرد و از مدیران مسئول سایر رسانه‌ها نیز خواست که جلسه را ترک کنند اما دعوت به ترک جلسه توسط دعایی، با استقبال اغلب مدیران مسئول رسانه‌ها روبه‌رو نشد و اکثر حاضرین، جلسه را ادامه دادند.

کد خبر 221215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز