همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه با حذف کنکور کارشناسی از دانشگاه پیام نور، دوره فراگیر نیز در این مقطع حذف شد، گفت: دانشگاه پیام نور از این پس در مقطع کارشناسی ناپیوسته کاردانی و کارشناسی پیوسته کنکور نخواهد داشت و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی و آنچه سازمان سنجش مشخص می کند انجام می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسن زیاری گفت: دانشگاه پیام نور به دنبال برداشتن سد کنکور و آرامش خاطر جوانان جویای علم، توانست پس از 4 سال کار کارشناسی متخصصین، کنکور را در تمام کد رشته محل‌های خود، حذف کند.

قائم مقام وزیر علوم، اظهار داشت: به این ترتیب وعده دولت و مجلس مبنی بر حذف کنکور، برای نخستین بار توسط دانشگاه پیام نور در تمامی کد رشته‌ها محقق شد و از این پس کسانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده‌اند می‌توانند از طریق دفترچه جدیدی که همراه با دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش توزیع می شود رشته خود را انتخاب کنند.

به گفته رئیس دانشگاه پیام نور، این دانشگاه سال گذشته موفق به حذف آزمون در 6هزار رشته محل شده بود و حالا نیز توانست کنکور مقطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته را به طور کامل حذف کند.

زیاری گفت: به این ترتیب در فراگیر سال 92 که در مهر ماه پذیرش خواهیم داشت نیز دیگر مقطع کارشناسی نداریم و این دوره فقط در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر برگزار می‌شود.

 

کد خبر 221188
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز