همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه هرگز نگفته‌ایم طرح پزشک خانواده را در تهران اجرا نمی‌کنیم، اظهار کرد: آنچه در برخی رسانه‌ها عنوان شد که سازمان بیمه سلامت قصد اجرای طرح را ندارد، کذب محض است.

هداوند

محمد باقر هداوند، با اشاره به شبهه ایجاد شده توسط برخی رسانه‌ها به دلیل عدم انتقال درست مطلب در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در استان تهران توسط سازمان بیمه سلامت، به ایسنا گفت: سازمان بیمه سلامت به اجرای طرح پزشک خانواده اعتقاد دارد و تمام تلاش خود را برای محقق شدن آن به کار می‌گیرد.

وی افزود: پزشک خانواده در زمان حاضر برای نظام سلامت کشور یک ضرورت است، می‌تواند کشور را از معضلات نظام سلامت نجات دهد و نیز مشکلات مالی سازمان‌ها را حل کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت پایلوت کار خود را در هشت استان کشور آغاز کرده است، گفت: پس از آنکه نتایج طرح پایلوت استخراج و بار مالی مورد نیاز آن نیز مشخص و تامین شد، برای تسری آن به سایر نقاط کشور و به ویژه استان تهران حتما هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

هداوند تاکید کرد: مسلما سازمان بیمه سلامت ایران طرح پزشک خانواده در استان تهران را اجرا خواهد داد البته اجرای این طرح نیازمند و مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌ها و هماهنگی‌ها لازم است.

وی با اشاره به انتظارت موجود از اجرای طرح پایلوت پزشک خانواده در هشت استان گفت: تعیین بار مالی مورد نیاز و انجام اقدامات لازم برای تامین منابع مالی باید از طریق نتایج طرح پایلوت صورت گیرد تا بدین وسیله بتوانیم در سایر استان‌ها و استان تهران طرح را اجرا کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین نقاط ضعف و قوت طرح پزشک خانواده باید در طرح پایلوت مشخص شود تا نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کرد.

به گفته هداوند، فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری ( IT ) مورد نیاز و نیز اصلاح آن از دیگر نکاتی است که در اجرای پزشک خانواده، باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در صورت محقق شدن توقعات موجود از اجرای طرح پایلوت پزشک خانواده می‌توان طرح را در قالب وسیع‌تر و بدون عیب و نقص اجرایی کرد، گفت: بر اساس نتایج به دست آمده می‌توانیم طرح پزشک خانواده را در استان تهران که حساسیت‌های خود را به دلیل مسائل جمعیتی دارد، اجرایی کنیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به زمان اجرای طرح پایلوت در چند استان کشور، خاطر نشان کرد: طرح دو ماه است به صورت پایلوت در چند استان کشور انجام شده، بنابراین باید نتایج پایلوت استخراج شود و پس از آن به شهرهای دیگر تسری یابد.

کد خبر 221022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز