گروه حوادث: سقوط پاراگلایدر از ارتفاع 2500متری در شهرستان مرند فقط یک مجروح داشت.

حوادث سقوط

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام این خبر به همشهری گفت: عصر جمعه مردی با سازمان هلال احمر تماس گرفت و اعلام کرد که پاراگلایدرشان سقوط کرده و او و فرد همراهش در منطقه‌ای صعب‌العبور گرفتار شده‌اند.
وی ادامه داد: امدادگران هلال‌احمر بعد از این تماس محل حادثه را شناسایی کردند و با بالگرد سازمان راهی این محل در منطقه میشا در شهرستان مرند آذربایجان شرقی شدند.

درخشان افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که 2مرد جوان سوار بر یک پاراگلایدر شده و در ارتفاعات منطقه در حال پرواز بوده‌اند اما ناگهان سقوط کرده و هر دوی آنها به طرز معجزه‌آسایی زنده مانده‌اند. نفر اول که در قسمت جلو نشسته بود از ناحیه پا و لگن دچار شکستگی شده و مردی که درقسمت عقب نشسته بود نیز دچار جراحت‌های سطحی شده و توانسته بود ماجرا را به هلال احمر گزارش کند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: امدادگران هر دو پاراگلایدر سوار را از منطقه خارج کردند و مردی را که دچار شکستگی شده بود به بیمارستان انتقال دادند. وی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این دو مرد برای تفریح سوار بر پاراگلایدر 2نفره شده و در ارتفاع 2500متری در حال پرواز بودند که بعد از چند دقیقه، زمانی که قصد فرود داشتند به‌دلیل تغییر جهت باد نتوانستند پاراگلایدر را کنترل کنند و به‌دلیل عدم‌مهارت کافی ناگهان سقوط کرده و دچار حادثه شدند.

کد خبر 220914
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز