همشهری آنلاین: جانشین رئیس پلیس کشور با اعلام اینکه در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر جهان شرمنده ایران و شهدای این راه است، گفت: کشورهای غربی حتی سگ موادیاب و تجهیزات اپتیکی را که برای مقابله است، در لیست تحریم قرار دادند.

به گزارش مهر، سردار احمدرضا رادان روز چهارشنبه در مراسم روز جهانی مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: باید امروز از حقیقت مبارزه با مواد مخدر حرف بزنیم که در روز قیامت شرمنده شهدای راه مبارزه نشویم. من امروز به روح بلند شهدای مبارزه با مواد مخدر باید درود بفرستم و به درد شب‌های جانبازان و آه و ناله خانواده شهدا و پدران و مادران شهدا سلام کنم.

وی ادامه داد: 25 ژوئن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر است و موضوع مبارزه مربوط به ایران و منطقه نیست. اولین انتظاری که در ذهن مردم بوجود می آید این است که با توجه به اینکه امروز سالروز جهانی است آیا عزم جهانی نیز وجود دارد؟ اما تاکنون این سئوال را نکرده ایم که تمامی کشورها عزم مبارزه دارند یا خیر. اگر اراده و عزم جهانی وجود داشت هنوز هم نباید می گفتیم که همسایه ما سهم بسزایی در تولید مواد مخدر دارد. اگر عزم جهانی داشتیم آیا جوانان ما به قهقرا می‌رفتند.

جانشین رئیس پلیس کشور با بیان اینکه اگر ایران اراده نداشت، کشورهای اروپایی امروز باید جوانان معتادشان را از داخل خیابان‌ها جمع می‌کردند، گفت: اگر ما اراده نداشتیم به جای اینکه امروز بیانیه بدهید باید به این فکر می‌کردید که چگونه از ورود مواد مخدر به کشورهایتان جلوگیری کنید.

ایران تنها خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

سردار رادان از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی سئوال کرد اگر می گویید نقشی در راه مبارزه داشته‌اید، تاکنون چه میزان اقداماتی را انجام داده اید؟ چرا تا به حال سازمان ملل شاخص و سهمی در راه مبارزه تعیین نکرده است؟ حقیقت تلخ روز جهانی این است و نکته جالب این است که این مبارزه جهانی است، اما ایران تنها در خط مقدم حضور دارد و سهم ها مشخص نشده است.

جانشین رئیس پلیس کشور با اشاره به تحریم‌ها تاکید کرد: برای کمک کردن به ما در تجهیزات اولیه نیز کوتاهی کرده و ما را محکوم به تحریم می‌کنند. ابتدایی ترین تجهیزات که سگ مواد یاب بوده تا برخی لوازم الکترونیکی و اپتیکی را به بهانه تحریم به ما واگذار نمی‌کنند اگرچه رزمندگان ما ثابت کردند در زمان تحریم‌ها پویاتر اقدام می‌کنند. ما ثابت کردیم اگر می‌خواستیم صبر کنیم تا حق السهم‌ها برسد امروز یک خاکریز هم برای مقابله نداشتیم.

وی بیان کرد: ما هزاران دلار را برای انسداد مرز خرج کرده ایم و برای مبارزه جان و مالمان را فدا می‌کنیم، اما کشورهای دیگر بسیار کم در این عرصه فعالیت می کنند. این چه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است که چشمانتان را بسته اید. در همسایگی ما افغانستان، همچنان بیشترین مواد مخدر کشت می‌شود و به آنها پیام می دهند که با ما کاری نداشته باشیم و بروید مواد مخدر بکارید.

رادان افزود: ما امروز معنی جنگ، سیاست و مبارزه را می فهمیم چراکه خودشان که به بهانه مبارزه با طالبان و نه مواد مخدر آمده بودند امروز با طالبان مذاکره می کنند.

جانشین پلیس کشور تصریح کرد: در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، جهان شرمنده مبارزه ایران و رزمندگان ما است. ما با وجود کمبودها امروز مصمم‌تر از گذشته و با سومین تهدید جهانی مقابله می کنیم کشف 500 تن مواد مخدر در سال گذشته و اهدای 20 شهید در راه مبارزه و کشف 115 تن مواد مخدر در 93 روز خود گواه عزم ایران است.

کد خبر 220477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز