همشهری‌آنلاین: مراسم تحلیف محمدمهدی مفتح نماینده منتخب مردم تویسرکان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس، در نشست علنی صبح امروز برگزار شد.

محمد مهدی مفتح

در نشست علنی  چهارشنبه 5 تیر مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف محمدمهدی مفتح نماینده منتخب مردم تویسرکان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نهم برگزار شد.

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از برگزاری مراسم تحلیف، گفت: اعتبارنامه آقای مفتح از وزارت کشور واصل شده است، لذا مراسم تحلیف آقای مفتح هم‌اکنون برگزار می‌شود.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا باهنر که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، ضمن عرض خیرمقدم به نماینده مردم تویسرکان، گفت: مثل اینکه مجلس نهم نتوانست دوری آقای مفتح را تحمل کند و مردم تویسرکان، محمدمهدی مفتح را به مجلس فرستادند.

مفتح طبق اصل ۶۷ قانون اساسی، متن سوگند را قرائت کرد و قسم‌نامه را امضا کرد.

متن سوگند به شرح ذیل است:

من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم.

پس از قرائت متن سوگندنامه توسط مفتح، باهنر گفت:‌ اداره قوانین مجلس به قید قرعه، آقای مفتح را به عنوان عضو یکی از شعب ۱۵ گانه معرفی کند و پرونده آقای مفتح نیز برای رسیدگی به یکی از شعب ۱۵ گانه ارسال می‌شود.

است محمد مهدی مفتح در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رزن کاندیدا شده بود که از این حوزه رأی نیاورد و در انتخابات میان دوره ای مجلس از تویسرکان کاندیدای انتخابات مجلس شد.

با ورود مفتح به مجلس ، یه منتخب دیگر وارد شورای شهر تهران می شود. مفتح در انتخابات شورای شهر تهران نیز شرکت کرده و به عنوان نفر سی و یکم به این شورا راه یافته بود که با انصراف وی از ورود به شورا نفر سی و دوم که یک نفر از فهرست اصلاح طلبان است وارد شورای شهر تهران می شود و تعداد اعضای اصلاح طلب شورا به 14 نفر می رسد.

کد خبر 220458
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز