چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: از ابتدای شهریور ماه تمامی معاملات کشور به صورت آنلاین و فوری انجام می‌شود.

سند

به گزارش همشهری آنلاین، بردیا صدر نوری صبح چهارشنبه در نشست کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به برنامه پنجم توسعه، گفت: موضوع امضای الکترونیکی به صورت پایلوت در 100 دفترخانه استان قزوین اجرا شد و حالا تصمیم داریم تا یک ماه آینده 7 هزار دفترخانه صدور امضای الکترونیکی را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 8 میلیون خدمت از 30 میلیون خدمت در سازمان ثبت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: تا پایان سال جاری تمامی فرآیندهای ثبتی با امضای الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور در پاسخ به اینکه توکن های امضای الکترونیکی چگونه تامین می‌شود، گفت: قیمت امضای الکترونیکی در دفترخانه ها 25 هزار تومان است و تامین آن هم با کانون سردفتران است.

وی افزود: بر اساس این تصمیم سازمان ثبت بزودی تمامی معاملات کشور با امضای الکترونیکی انجام شده که امنیت بالایی دارد. هم اکنون سالی 3 میلیون استعلام در ادارات ثبت انجام می‌شود که صرفه جویی از 7 میلیون برگ کاغذ است که با ورود امضای الکترونیکی و نرم افزار ثبت آنی معاملات، تحول بزرگی در کاهش تردد شهروندان و حفظ محیط زیست انجام خواهد شد.

کد خبر 220440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز