همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یاد‌آوری یاد شهدای هفتم تیر و شهید دکتر بهشتی گفت آنچه ماندی و پایدار است، خلوص و اخلاص است.

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آستانه سالگرد فاجعه هفتم تیر در حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش با بیان این مطلب، گلایه‌های برخی اعضای خانواده‌های شهدای این فاجعه را به‌ حق دانست و گفت: حیف است آثار و برکات خون شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران که کشور را در آن مقطع از شرّ بدخواهان تروریست نجات داد، دستخوش افکار باندی و جناحی شود و برخی برخوردهای سلیقه‌ای جناحی، سیاسی و گروهی و طردها، موجبات رنجش‌خاطر و گلایه‌های این خانواده‌ها را فراهم کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اهمیت خون شهدا به اندازه آثار وجودی آنان در جامعه اثربخش و مؤثر است و به‌ویژه در انفجار هفتم تیر، دشمنان قصد داشتند نظام اسلامی را در آن مقطع در قوای قضائیه، مجریه و مقننه از مشروعیت ساقط کنند که البته نتوانستند ، بلکه نتیجه معکوس گرفتند.

هاشمی رفسنجانی در تشریح سابقه شکل‌گیری حزب جمهوری اسلامی و نقش اساسی و بی‌بدیل آن در حل مشکلات و معضلات کشور به عنوان حزبی فراجناحی و مستقل گفت: در اندک زمانی این حزب توانست زمام امور کشور در قوای مقننه و مجریه را ثبات بخشد و جلوی انحرافات و تلاش‌های ضدانقلاب و منافقین را بگیرد که البته به همین دلیل نیز مورد بغض و کینه بدخواهان و دشمنان قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل مجلس قوی شورای اسلامی با حضور نیروهای اصیل انقلاب، امام(ره) فرمودند: مجلس در رأس امور است.

این عضو خبرگان رهبری، با اشاره به فضای غمبار پس از حادثه هفتم تیر و مشکلاتی که برای کشور به وجود آمد، افزود: بعد از آن حادثه، شنیدن صدای زنگ مجلس برای به حدّ نصاب رسیدن جلسه بهترین موسیقی برای من بود که آن هم به دلیل رشادت بازماندگان حادثه و حضور نیمه‌جان آنها در مجلس شورای اسلامی بود.

هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از بعضی اقدامات جریان‌ها، گروه‌های افراطی و افراد که در حق خانواده شهدای هفتم تیر حق‌ناشناسی کردند، تشریح کرد: رفتار با ذریه پیامبر اسلام(ص) و علی(ع) پس از وفات پیامبر بزرگوار اسلام، بهترین تسلّی و الگو و درس برای امروز ماست.

وی افزود: تاریخ تکرار می‌شود و قطعاً در آینده نیز تکرار خواهد شد. آنچه ماندنی و پایدار است، خلوص و اخلاص است و ریاکاری، زهدفروشی و ظاهرسازی و افراط‌گری، موقتی، مقطعی و فانی است.

هاشمی رفسنجانی در پایان، با قدردانی از خانواده‌های شهدای 7 تیر، ابراز امیدواری کرد: در آینده، تبعیضات به وجود آمده، رفع گردیده و شاهد باشیم قتلگاه این شهدا، به عنوان مکان یادبودی از این عزیزان و محلی برای مردان آزادمنش انقلاب اسلامی باشد.

 

کد خبر 220366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز