دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، پس از هفته‌ها کشمکش بین استیضاح کنندگان و هیات رئیسه مجلس، سرانجام در پایان جلسه علنی هجدهم اردیبهشت در 17 محور اعلام وصول شد و با این حساب استیضاح محمود فرشیدی سه‌شنبه در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

فرشیدی پس از محمد رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی که ۳۰ مهرماه سال گذشته در مجلس استیضاح شد، دومین وزیر دولت نهم است که از سوی مجلس هفتم استیضاح می‌شود.

در همین حال شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس پیش از آغاز جلسه علنی مجلس، موضوع استیضاح فرشیدی را در دستور کار دارد و پنج بعداز ظهر دوشنبه نیز استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیش از این محمدرضا باهنر رئیس فراکسیون اصولگرایان گفته بود که مسائل آموزش پرورش باید به طور ریشه ای حل و فصل شود و تغییر وزیر راه حل مناسبی برای این کار نیست. 

پرویز داودی معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در جلسه‌ هیات وزیران که عصر یکشنبه برگزار شد ابراز امیدواری کرده بود وزیر آموزش و پرورش با تداوم خدمات صادقانه خود نسبت به پیشبرد اهداف دولت نهم اهتمام ورزد.

حمید رضا حاجی بابایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی‌نیز در توضیح طرح استیضاح به خبرنگار ما گفت: درخواست‌کنندگان استیضاح دو ساعت وقت دارند درمورد استیضاح اظهارات خود را بیان کنند.

نماینده مردم همدان اظهار داشت: در جلسه استیضاح پس از سخنان استیضاح‌کنندگان، وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهوری نیز دو ساعت و  ۳۰ دقیقه وقت دارند، به دفاع بپردازند.

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در 17 محور با امضای ۲۸ نماینده مجلس توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده است.

کد خبر 22030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز