گروه سیاسی: تقریبا یک‌هفته بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، روز گذشته هیاتی از طرف حسن‌روحانی به قم رفت تا نشان دهد که روحانی را با روحانیون رابطه‌ای محکم برقرار است.

در دیدار نمایندگان رئیس‌جمهور منتخب با مراجع، علمای قم توصیه‌هایی برای دولت جدیدداشتند. آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در نخستین دیداری که با رئیس‌جمهور منتخب خواهم داشت بر استفاده از افراد ارزشی برای پست وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش و توجه بیشتر به کانون‌های مساجد تأکید خواهم کرد. این مرجع تقلید هجمه‌های فرهنگی غرب علیه اسلام و ایران را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد:

جنگ میان حق و باطل شدت یافته و ابزارهای دشمنان هم به‌واسطه پیشرفت دنیا، پیشرفت کرده است. وی با بیان اینکه دشمنان به وسیله شبکه‌های ماهواره‌ای هجمه‌های فرهنگی و مفاسد را به خانه‌های مسلمانان وارد می‌کنند، گفت: همه باید بدانیم سرانجام وعده‌های الهی تحقق می‌یابد و پیروزی با جبهه حق خواهد بود. این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه کار در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و تلاش برای جذب جوانان به سمت برنامه‌های مذهبی و قرآنی نیز نوعی جهاد فرهنگی است، گفت: از این‌رو ضرورت دارد در مقابل شبهات و مفاسد اخلاقی که غرب در پی ترویج آن است بایستیم.

حل مشکلات معیشتی اولویت دولت یازدهم

آیت‌الله نوری همدانی هم گفت که نخستین گام کاری دولت آینده باید رفع مشکلات اقتصادی باشد. این مرجع تقلید در دیدار با هیأت نمایندگی رئیس‌جمهور منتخب با بیان اینکه برخی از کثرت رأی به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تعجب می‌کنند، گفت: اتفاقا این امر تعجبی ندارد زیرا مردم بار دیگر به روحانیت و شخصی حوزوی اعتماد کرده‌اند؛ ملت ایران نگاهی اعتقادی و مذهبی به روحانیون دارند و این یک جریان بسیار خوب است.

وی کنترل قیمت‌ها در سراسر کشور و برقراری ثبات قیمتی را یکی از خواسته‌های ملت دانست و افزود: این کار از ابتدای انقلاب تاکنون صورت نگرفته و مردم از دولت جدید می‌خواهند که قیمت‌ها در سراسر کشور با رعایت انصاف ثابت باشد و هیچ تخلفی هم صورت نگیرد زیرا امروز قیمت‌های دلخواه در شهرهای مختلف وجود دارد. این مرجع تقلید گفت: مردم وظیفه خود را با خلق حماسه سیاسی انجام دادند و امروز نوبت دولت منتخب است.

سنت حسنه

اما از هفته پیش تاکنون دفتر حسن روحانی هر روزه پذیرای رؤسای قوا، مسئولان و شخصیت‌های سیاسی است که به مرکز تحقیقات و مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌روند تا به رئیس‌جمهور منتخب مردم تبریک بگویند. اتفاقی که به قول محمود احمدی‌نژاد «سنت حسنه‌ای است که در این دوره اتفاق افتاده و مسئولان به پیروز انتخابات تبریک می‌گویند». بعد از 7روز پر‌ترافیک که در آن برادران لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد و کاندیداهای رقیب و چند شخصیت اصولگرا و اصلاح‌طلب به دیدار روحانی رفتند تا هم پیروزی‌اش در انتخابات را به او تبریک بگویند و هم تجربیات خودشان را در اختیار وی قرار دهند، دیروز بالاخره روحانی فرصت یافت تا برای لحظاتی هم که شده ساختمان مرکز تحقیقات در نیاوران را ترک گفته و به دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی، در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک مجدد پیروزی حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، برای ایشان و دولت آینده، آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون کرد.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقدیر از گفتمان اعتدال و مشی تدبیر و عقلانیت دکتر حسن روحانی که آغاز فصلی نو در روند اجرایی کشور را نوید می‌دهد، گفت: شور و امیدی که در جامعه به‌ویژه در دل جوانان این مرز و بوم پس از حماسه سیاسی 24خرداد ایجاد شده است، سرمایه و پشتوانه‌ای عظیم و بی‌بدیل برای دولت یازدهم است.

حسن روحانی رئیس‌جمهورمنتخب نیز در این دیدار، با تشکر و قدردانی از مساعی و مشورت‌های خوب و مفید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: دولت آینده برآمده از شور، امید و خلق حماسه سیاسی آحاد مردم و به‌ویژه جوانانی است که برای ایجاد تحول در نظام اجرایی کشور و آغاز شرایطی نو به عرصه آمده‌اند و من امیدوارم بتوانم در دولت یازدهم، با کمک همه بزرگان انقلاب اسلامی و دلسوزان کشور از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی به خواست و تقاضاهای بحق مردم جامه عمل بپوشانم.
دیروز اما انگار روز دیدار با یاران بود که حسن روحانی علاوه بر هاشمی با محمدرضا عارف هم دیدار کرد. البته این بار این عارف بود که به دفتر رئیس‌جمهور منتخب رفت تا به او تبریک بگوید.

معاون اول دولت اصلاحات همچنین در این دیدار با تأکید بر همکاری با دولت یازدهم گفت: فضای خوبی را که در کشور به‌وجود آمده پاس بداریم و همه باید تلاش کنیم دولت یازدهم موفق شود مشکلات را کم کند. او در تشریح دیدارش با رئیس‌جمهور منتخب به رفاقت 40ساله‌اش با دکتر روحانی اشاره کرد و گفت:جلسه امروز جلسه دوستانه‌ای بود و نظراتم را درباره دولت مطرح کردم و اعلام آمادگی شد در هر زمینه‌‌ای که دکتر روحانی تشخیص بدهد هم خودم و هم تیمی که با من همکاری می‌کند به دولت کمک کنیم و ایشان هم از این موضوع‌استقبال کرد.

کد خبر 219947
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز