جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رحمان احمدی دروازه‌بان تیم ملی با بیان اینکه بعضی‌ها می‌خواستند من را ذلیل کنند گفت: اما خدا به آنها خندید.

رحمان احمدی تیم ملی

رحمان احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با گلایه از کسانی که روزهای سختی را برای او رقم زدند، از صعود به جام جهانی ابراز خوشحالی کرد و پوشیدن پیراهن شماره "یک" تیم ملی را ناشی از تلاش‌های زیادش برای این مهم دانست.

  •  از صعود به جام جهانی شروع کنیم.

- ما فشار زیادی را تحمل کردیم. همه هم قسم شده بودیم تا برابر کره جنوبی پیروز شویم. خدا را شکر که تمام تلاش بازیکنان نتیجه‌ داد و موفق شدیم به عنوان صدرنشین به جام جهانی 2014 برزیل صعود کنیم.

  • می‌دانیم که فشار زیادی بر روی تو بود، در این باره کمی صحبت کن.

- واقعیت این است که بیشترین فشار روی من بود. من نسبت به همه بازیکنان فشار بیشتری را تحمل کردم. ببینید بازی کردن یا نکردن من و یا سایر بازیکنان که دست خودشان نیست. این مسائل مربوط به سرمربی است و او باید تشخیص دهد که چه کسی به میدان برود یا نرود. امثال من اگر بازی نمی کردیم هم مطمئن باشید بر روی نیمکت می‌نشستیم و برای تیم ملی دعا می‌کردیم.

  • فکرش را می‌کردی که سه بازی نهایی تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی را در درون دروازه‌بان قرار بگیری؟

- یک چیزی می‌گویم که تا الان هیچ وقت نگفته‌ام، شاید باورتان نشود دو سال پیش بهترین عملکرد را داشتم، ولی به تیم ملی دعوت نمی‌شدم، روزی تدارکات سپاهان به من گفت که چرا به تیم ملی دعوت نمی‌شوی. گفتم نظر سرمربی تیم این است. ولی یک روزی به تیم ملی می روم که با یک عکس العمل تیم ملی را به جام جهانی ببرم. خدا را شکر در این سه بازی عملکرد خوبی داشتم و به جام جهانی رفتیم. هدفم و خواسته‌ام موفقیت تیم ملی بود که به آن رسیدیم.

  • انتقادات زیادی از تو می‌شد، مثلا بعد از بازی ایران و عمان حملات زیادی به تو شد. نظرت در این باره چیست؟

- واقعا فشار زیادی روی من بود. خیلی از دوستان گزارشگر و اصحاب رسانه هر طور که شده می‌خواستند من را تخریب کنند. می‌گویند خدا در دو جا به بندگانش می‌خندد یکی زمانی که همه دست به دست هم می‌دهند تا یکی را ذلیل کنند و خدا نمی‌خواهد و زمانی که همه دست به دست هم می‌دهند کسی را عزیز کنند و خدا نمی‌خواهد. این که من به اینجا رسیده‌ام خواست خدا بود. امیدوارم در ادامه هم این لطف شامل حال من شود. از همسرم هم متشکرم. او در این اواخر سختی زیادی کشید. هیچ وقت یادم نمی‌رود آقای یوسفی در بازی ایران برابر عمان چه گزارشی کرد. حتی خود کی‌روش بعد از بازی ایران و عمان به من گفت در هیچ کدام از گلها مقصر نبودی، اما آقای یوسفی متاسفانه صحبت‌هایی را کرد که مشخص بود از جایی خط گرفته است. یا مزدک میرزایی که در بازی پرسپولیس و پیکان با اشاره به دو دروازه‌بان خارجی حاضر در میدان گفت ما درون دروازه‌ تیم ملی مشکل داریم. من می‌خواهم بپرسم مشکل دروازه‌ ما برابر کویت چه بود؟ مشخصا به بعضی‌ها خط داده بودند. همین بازی برابر کره که یک موقعیت خطرناک را گرفتم در صحنه معمولی و آهسته آقای میرزایی حتی اشاره نکرد که من چه کاری انجام داده‌ام . متاسفانه برخی از گزارشگران خط می‌گیرند اما جلوی خداوند هیچ کدام از این کارها اثری ندارد. آنها مقابل خدا عددی نیستند که بخواهند بنده خدا را ذلیل کنند.

  • چگونه از پس فشار برآمدی؟

- ببینید این فشار فقط روی من نبود. روی سایر دروازه‌بان‌ها هم وجود داشت. بگذارید این را بگویم که چه سوشا مکانی و چه علیرضا حقیقی بازی می‌کردند، تفاوتی نداشت. ما سه نفر با هم همدل بودیم و آن دو به من خیلی کمک کردند تا برابر کره جنوبی و دو دیدار قبلی عملکرد خوبی داشته باشم. ما موفق شدیم با کمک یکدیگر جو مثبتی را ایجاد کنیم و از این طریق به هم کمک کنیم. به هر حال بازی‌ها تمام شد و ما مزد سختی‌های زیادمان را گرفتیم. بعضی وقت‌ها از استرس تا پنج صبح بیدار بودم. شب قبل از بازی با کره تا چهار صبح از استرس خوابم نبرد و ساعت 9 صبح هم بیدار شدم. همت همه بازیکنان، کادر فنی ، فدراسیون و حتی کادر تدارکات و پزشکی در موفقیت ما نقش داشت.

  •  با مهدی رحمتی صحبتی پیش از بازی با کره داشتی؟ رحمتی گفته در طول بازی ایران و کره جنوبی مدام برایت ذکر می‌گفته.

- نه. من صحبتی با رحمتی نکردم. تلفن من روز اول و دوم روشن بود، اما به یک باره قطع شد، حتی برای صحبت همسرم با تلفن هتل تماس می‌گرفت. ولی او که گفته دعا می‌کرده، به نظرم برای تیم ملی دعا می‌کرده نه برای من . کل تیم ملی برای ایران است. مطمئنا همه مردم ایران در آن بازی دست به دعا بوده‌اند.

  •  به عنوان سوال آخر، درباره قراردادت با سپاهان صحبت کن و چرا به پرسپولیس نپیوستی؟

- من قراردادی دو ساله با سپاهان بسته‌ام. این تیم، تیم بسیار خوبی است و من با آن دو سال تجربه قهرمانی دارم. وقتی که دایی سرمربی راه‌آهن بود از من خواست به راه‌آهن بپیوندم، اما من قبول نکردم. این اواخر هم از پرسپولیس پیشنهادی داشتم، اما سه بار استخاره کردم و بد آمد. به همین دلیل از رفتن به پرسپولیس منصرف شدم.

کد خبر 219731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز