همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور برگزیده ملت ایران تأکید کرد: حماسه ۲۴ خرداد با لطف و عنایات خاصه امام زمان(عج) و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی خلق شد.

rouhani

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی که پنجشنبه سی خرداد در مراسم تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی خود سخن می‌گفت، اظهار داشت: درس بزرگی که باید به آن توجه کنیم این است که باید هر کسی بیشتر به ایران عشق بورزد و فداکاری خود را برای ایران و نظام بیشتر اصلاح کند.

وی بر همین اساس از حامیانش خواست که فداکاری‌های بیشتری را در جهت تحقق آرمان‌های دولت خود انجام دهند.

رئیس جمهور منتخب ملت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات، گفت: اگر تدبیر مقام عظمای ولایت و رهبری نبود، معلوم نبود که ما امروز شاهد چنین روزی باشیم.

روحانی به حضور پرشور مراجع، علما، نویسندگان و هنرمندان و جوانان در روز انتخابات اشاره و تصریح کرد: بنده به حماسه‌آفرینی جوانان در اوایل انقلاب ایمان داشته‌ام اما حماسه 24 خرداد شور دیگری داشت.

وی درباره حماسه‌آفرینی زنان در انتخابات 92 نیز گفت: زنان ما با چه شور و هیجانی در صحنه حاضر شدند و من در سفرهای استانی این شور و نشاط جوانان را که گاهی با تأخیر به شهرستان‌ها سفر می‌کردم را دیدم.

روحانی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی هم تشکر و خاطرنشان کرد: همه جریان‌های سیاسی از جمله اصلاح‌طلب، اصولگرا و اعتدال‌گرایان کمک کردند و همه برای تحقق سربلندی میهن‌مان تلاش کردند و از خود گذشتند.

وی همچنین تأکید کرد: خلق حماسه 24 خرداد در سایه لطف خداوند منان و عنایات خاصه امام زمان(عج) صورت گرفته است.

رئیس جمهور منتخب ملت با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: امروز که با وزرای دولت فعلی در خصوص ارائه گزارش برای نقل و انتقال تدریجی قدرت صحبت می‌کنم این مشکلات را بیشتر لمس می‌کنم اما ذره‌ای از امیدم کاسته نشده است.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: انسان‌ها در سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها خود را نشان می‌دهند و آقای دکتر عارف به معنای واقعی در این راه نقش ویژه‌ای داشت.

وی به مشکلات مالی ستاد خود در ایام انتخابات اشاره و اظهار داشت: بنده جزو کاندیداهایی بودم که پول در بساط نداشتم و حتی یکی از ستادهای استانی ما نیاز به 5 میلیون پول داشت و ما این مبلغ را نداشتیم و من همان زمان به ستادها گفتم که اتکای ما در هنگام مشکلات باید خداوند باشد.

رئیس جمهور منتخب مردم ایران با بیان اینکه پس از انتخابات شور و نشاطی در جامعه ایجاد شده است، گفت: من بسیار خوشحالم که جامعه ما حالت نشاط پیدا کرده و انتخابات در ماه شعبان صورت گرفت که ماه پیروزی است و دستاورد ما نیز سرمایه ملی خواهد بود.

حجت‌الاسلام روحانی خطاب به حضار گفت: من می‌دانم که شما برای "روحانی" قدم برنداشتید و بنده نیز همینطور؛ چرا که هدف همه ما ایران بود.

وی به حضور هنرمندانی چون شهرام ناظری و پگاه آهنگرانی در این مراسم اشاره و تصریح کرد: حضور این دو هنرمند به این معناست که همه مردم با هم هستند و قهرها تمام شد و اکنون دوران اتحاد و یگانگی آغاز شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنر نقش عمده‌ای در پویایی کشور دارد، گفت: مگر می‌شود بدون هنر زندگی کرد؟ هنر فرهنگ جامعه را تلطیف می‌کند و هنر پیام‌های مقدس را در جان‌ها می‌نشاند.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه از امروز باید به فکر حل معضلات کشور باشیم، خاطرنشان کرد:‌ باید جدای از افراط و تفریط اعتدال را به اذهان سراسر ملت ایران منتقل کنیم و درست است ستادی نداریم اما وظیفه‌مان را از یاد نبردیم.

وی در پایان با بیان اینکه اساس دولت او بر شایسته‌سالاری استوار است، تصریح کرد: من بارها گفته‌ام که از همه متدینین و دلسوزان باید استفاده کرد چرا که سیاست ما جذب دیگران است؛ نه دفع آنها.

کد خبر 219707
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز