گروه شهری: بزرگراه‌های بعثت، امام رضا و کمربندی شهر‌ری به دوربین‌های ثبت تخلف سرعت مجهز شدند.

به گزارش شرکت کنترل ترافیک تهران، طی 3ماهه اول سال 1392در بزرگراه‌های بعثت، امام‌رضا، کمربندی شهر‌ری و تونل نیایش تعداد 16دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت نصب و راه‌اندازی شد. پیش از این تعداد 107دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در بزرگراه‌های نیایش، صیاد شیرازی، امام علی، شهید بابایی، تونل توحید، شیخ فضل‌الله نوری، شهید حکیم، شهید چمران، یادگار امام و بخش‌هایی از بزرگراه همت نصب و راه‌اندازی شده بود که خوشبختانه این سیستم تأثیرات بسیار خوب و قابل‌توجهی در کاهش سوانح و تصادفات رانندگی داشته است.

همچنین بزرگراه‌های ستاری، شهید باکری، شهید هاشمی(صالح‌آباد)، آزادگان، بابایی، شهید خرازی، کردستان، ادامه بزرگراه امام علی و همت، بزرگراه زین الدین، جاده مخصوص (شهید لشگری) و فتح ازجمله بزرگراه‌هایی هستند که در اولویت‌های بعدی تجهیز قرار دارند.

حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با بیان اینکه در شهر تهران 850دوربین نظارت تصویری وجود دارد که امر نظارت را انجام می‌دهند، گفت: قرار است حدود 35دوربین به دوربین‌های موجود در پایتخت افزوده شود اما با توجه به نیاز شهر تهران و افزوده‌شدن تعداد بزرگراه‌ها، پل‌ها و تونل‌ها، تا پایان سال حدود 150دوربین ثبت سرعت نیز با بودجه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک وارد مدار خواهد شد.

وی اظهار داشت: طی برنامه 5ساله قرار بود تا پایان سال 92حدود 1300دوربین در سطح شهر وجود داشته باشد اما تنگناهای مالی که در چند سال اخیر شهرداری با آن مواجه بود و همچنین افزایش حدود 4برابری هزینه‌ها در این بخش، باعث شد به شکل مطلوب به اهدافمان دست پیدا نکنیم ولی سعی کردیم از آنچه تعیین شده فاصله زیادی نگیریم؛ بر این اساس فکر می‌کنم تا پایان سال بیش از یک هزار دوربین در سطح شهر وجود خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اولویت‌هایمان محدوده طرح ترافیک است و هرچه معابر بزرگراهی گسترش پیدا می‌کند به سرعت سیستم‌های نظارت تصویری را به آن اضافه می‌کنیم. شریان‌‌های اصلی به‌ویژه در مرکز شهر که نیاز مبرم به نصب دوربین دارند در اولویت نصب دوربین بوده‌اند و در حال حاضر نیز در نظارت‌های تصویری وضعیت خوبی داریم. وی با بیان اینکه در بزرگراه‌ها پوشش کامل داریم و دید مناسبی از ترافیک وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر تا لبه‌های شهر نظارت تصویری گسترده شده و در جنوب شهر تا عوارضی قم، از غرب تا انتهای شهر تا حدود 20کیلومتری اتوبان تهران-کرج تحت نظارت‌ بوده و تقریبا همه ورودی‌ها و خروجی‌های شهر زیرپوشش نظارت تصویری هستند.

کد خبر 219640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز