افتتاح حساب بانکی اینترنتی برای یک میلیون دانش‌آموز برگزیده با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

در حاشیه جلسه شورای عالی فن‌آوری اطلاعات و با حضور دکتر احمدی‌نژاد افتتاح حساب بانکی اینترنتی برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور با اهدای دفترچه پس‌انداز به نفرات اول تا سوم گروه‌های آزمایشی آزمون سراسری امسال آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که پیش از ظهر یکشنبه در دفتر رییس‌جمهور برگزار شد، دکتر احمدی‌نژاد با اهدای حساب بانکی اینترنتی به مبلغ 10 میلیون ریال به نفرات اول، حساب بانکی اینترنتی به مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال به نفرات دوم و حساب بانکی اینترنتی به مبلغ 5 میلیون ریال به نفرات سوم گروههای آزمایشی پنج‌گانه کنکور سراسری از تلاش آنها در علم‌آموزی قدردانی کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان این‌که ملت ایران، ملتی تمدن‌ساز و تأثیرگذار بر علم، هنر، ادبیات و فرهنگ جهان است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی زمینه حضور و تلاش جوانان را برای ساختن کشوری در شأن و منزلت ایرانیان فراهم کرده است و به همین دلیل باید برای ایجاد جامعه نمونه تلاش کنیم.

طرح افتتاح حساب بانک اینترنتی برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان سراسر کشور که روز یکشنبه به تصویب شورای عالی فن‌آوری اطلاعات رسید، از سوی شرکت پست‌بانک و به منظور فرهنگ‌سازی استفاده از بانکداری الکترونیک در نسل جوان کشور به این شورا پیشنهاد شده بود. قرار است در این طرح برای یک میلیون نفر از دانش‌آموزان مقاطع دبیرستان و راهنمایی که حائز معدل بالاتری هستند، حساب بانکی اینترنتی به مبلغ 40 هزار ریال افتتاح شود.

در جلسه شورای عالی فن‌آوری اطلاعات همچنین پیشنهاد ارائه طرح ادغام شورای عالی اطلاع‌رسانی‌، شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات و شورای عالی انفورماتیک در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور به شورای عالی اداری به منظور کاهش مراجع موازی و افزایش کارآیی امر سیاستگذاری فن‌آوری اطلاعات در سراسر کشور به تصویب رسید.

در این جلسه هم‌چنین مقرر شد کارگروهی با عضویت وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و دبیرخانه شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور برای تدوین راهکارهای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های عمومی و اختصاصی در حوزه فن‌آوری اطلاعات از طریق شبکه‌های صدا و سیما تشکیل شود.

تعیین ترکیب کارگروه فن‌آوری اطلاعات استانها که به ریاست استانداران تشکیل می‌شود و وظیفه پیاده‌سازی سیاست‌ها و راهبردهای ملی مصوب، هدایت و راهبری فعالیت‌های فن‌آوری اطلاعات استان و تعیین اولویت‌ها و تخصیص منابع طرحهای فن‌آوری اطلاعات استان را بر عهده دارد، از دیگر مصوبات شورای عالی فن‌آوری اطلاعات کشور بود.

کد خبر 2196

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز