همشهری آنلاین: دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های المپیک 2012 لندن تاکید کرد تا زمانی که سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کوروش باقری باشد به اردوی تیم ملی باز نخواد گشت.

رستمی وزنه برداری

کیانوش رستمی در گفتگو با ایلنا با اشاره به تصمیم جدید 5 ملی پوش المپیکی معترض به حضور کوروش باقری در راس کادر فنی تیم ملی وزنه برداری اظهار کرد: ما اخیرا نشستی داشتیم و بعد از بررسی شرایط به این نتیجه رسیدیم که بازگشت‌مان به تیم ملی وزنه برداری نفعی به حال مان ندارد و بهتر است فعلا شرایط به همین شکل باقی بماند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان فدراسیون وزنه برداری از هیچ یک از مواضع گذشته خود کوتاه نیامدند و همه چیز به ضرر ما پیگیری می‌شود. ما از قبل گفته‌ایم کوروش باقری باید از سرمربی‌گری تیم ملی وزنه برداری برداشته شود اما این خواسته ما تاکنون عملی نشده است و تا زمانی هم که این اتفاق نیفتد برنمی‌گردیم.

دارنده مدال برنز مسابقات المپیک 2012 لندن با تاکید بر اینکه ما از مسئولین فدراسیون خواسته بودیم اگر می‌خواهند کوروش باقری بماند حداقل برای ما یک مربی دیگر در تیم ملی به خدمت بگیرند، گفت: ما این پیشنهاد را به حسین رضازاده ارائه کردیم اما علی رغم اینکه در ابتدا این موضوع پذیرفته شد، وی چنین کاری نکرد و شرایط به همان سبک گذشته ادامه یافت.

وی در پاسخ به این سوال که مگر مربی که از مازندران به کادرفنی تیم ملی اضافه شد برای کار با 5 ملی پوش معترض المپیکی نبود، خاطرنشان کرد: ایشان اصلا برای کار با ما به کادر فنی اضافه نشده بود و صحبتی هم در این خصوص مطرح نشده. ما مربیان بسیار خوبی در کشور داریم که از جمله قهرمانان وزنه برداری هستند و رضازاده می‌تواند یکی از آنها را برای ما به جمع مربیان تیم ملی اضافه کند.

رستمی در رابطه با جلسه ملی پوشان معترض با وزیر ورزش هم گفت: ما با ایشان صحبتی کردیم و قرار بود آشتی کنیم اما در نهایت نتیجه‌ای نداشت. ما برای وزیر ورزش احترام قائلیم اما باید پذیرفت که بازگشت به اردوی تیم ملی وقتی هیچ چیزی به نفع ما تغییر نکرده اصلا به صلاح مان نیست.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات کوروش باقری هیچ وقت ورزشی نبوده با اشاره به احتمال عدم حضور وزنه برداران معترض در رقابت‌های جهانی اظهار کرد: مطمئنا اگر مسئولان فدراسیون نخواهند ما در جام جهانی نمی‌توانیم حضور داشته باشیم.

این وزنه بردار المپیکی در ادامه از پیشنهادهای کلان کشورهای خارجی به خود و دیگر ملی پوشان معترض اشاره کرد و گفت: در طول روزهای گذشته پیشنهادهای چند صد هزار دلاری از سوی کشورهای خارجی به ما ارائه شده است اما ما هنوز وارد فاز جدایی نشده‌ایم اما اگر شرایط به این شکل ادامه داشته باشد مطمئنا یک تصمیم جدی خواهیم گرفت.

رستمی در پاسخ به این سوال که آیا صبر نخواهید کرد تا دولت جدید در مورد سرنوشت تان تصمیم بگیرد گفت: ما می‌خواهیم مشکلی که بر سر راه‌ ما قرار گرفته مرتفع شود و برای مان فرقی نمی‌کند این اتفاق چه زمانی رخ دهد. خوشبختانه رئیس جمهور جدید فردی است که مورد اقبال همه مردم است و امیدواریم ایشان نگاه خاص و جدیدی به ورزش و مخصوصا وزنه برداری داشته باشد.

این ملی پوش وزنه برداری با تاکید بر اینکه وزنه برداری در حال نابود شدن است، گفت: مطمئنا اگر ما تن به خواسته‌های فدراسیون می‌دادیم خیلی زودتر از اینها نابود شده بودیم. متاسفانه حسین رضازاده پشت کوروش باقری ایستاده و نمی‌خواهد تغییری در تصمیمات خود دهد.

وی در پایان در رابطه با شرایط تمرینی خود و دیگرملی پوشان معترض گفت: خوشبختانه تمرینات‌مان را به طور کاملا حرفه‌ای پیگیری می‌کنیم و شخصا بیش از 95 درصد آمادگی بدنی دارم. ضمن آنکه دیگر ملی پوشان تمرینات مستمری دارند و آنها نیز علی رغم همه مشکلات تمرینی که داریم خود را از لحاظ آمادگی به سطح خوبی برسانند.

کد خبر 219416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز