یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: نمایندگان شورای شهر برای عضویت در کمیسیون‌های ده گانه ماده صد قانون شهرداری‌ها در جلسه یکشنبه شورای شهرتهران، انتخاب و معرفی شدند.

سخنگوی شورای شهر در پایان پنجمین جلسه علنی و بدون حضور مستمع شورا،  در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در این جلسه، رسول خادم، عباس شیبانی، محمد علی نجفی، هادی ساعی، علیرضا دبیر، حبیب کاشانی، حسن بیادی، حمزه شکیب،  مرتضی طلایی و خسرو دانشجو به عنوان  نمایندگان شورای شهر برای عضویت در 10 کمیسیون  مربوطه انتخاب  شدند.
گفتنی است، هر یک از کمیسیون های  ماده صد، دارای سه عضو شامل: یک نفر از شورای شهر،  یک نماینده از قوه قضائیه ‌و یک نماینده از وزارت کشور  و همچنین  یک کارشناس مشاور  بدون حق رای از طرف شهرداری هستند و در باره  تخلفات حوزه شهرسازی تصمیم‌گیری  می‌کنند.
سخنگوی شورای شهرتهران ، همچنین از آغاز تحولی جدید و سازنده در تعامل  شهردار با شورای شهر برای بهبود اداره پایتخت و کاهش مشکلات شهری خبر داد و با اشاره به  حضور قالیباف در جلسه دیروز شورای شهرگفت: قالیباف  دیروز از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشت  و این پدیده خوبی است که شهردار منتخب، تعامل مثبت و منطقی برای حل مشکلات شهر با شورا داشته باشد.
دانشجو تصریح کرد: در جریان انتخاب شهردار تهران از شهردار خواستیم  تعامل خود را با شورا بیشتر کند که در پی این درخواست شهردار وقت گذاشت و با حوصله در جلسه امروز حضوریافت .
 وی گفت: شهردار در این جلسه از شورای شهر وقت خواست که طی 10 جلسه آینده در روزهای یکشنبه در رابطه با یکی از حوزه‌های  مشخص  زیر مجموعه شهرداری به تفصیل توضیح و گزارش دهد. در همین راستا،  قالیباف دیروز، در رابطه با حمل و نقل عمومی به عنوان مهمترین معضل تهران توضیحات  مفصلی  ارائه و دیدگاه شهرداری را در این رابطه بیان کرد. سخنگوی شورای شهر همچنین گفت: اعتقاد داریم که شهردار عضو شانزدهم شورای شهر تهران است و قالیباف دیروز خود را به عنوان هم خانواده شورا در معرض پیشنهاد و انتقادات قرار داد. وی افزود: الگوی مدیریتی شهر تهران با همکاری شهرداری، الگوی مبتنی بر همکاری و استفاده حداکثری و نگاه شورا به شهردار به عنوان عضوی از خانواده شورای شهر است و سعی می‌کنیم در یک فضای صمیمی مشکلات تهران را به حداقل برسانیم.  سخنگوی شورای شهر همچنین در پاسخ به سئوالی،  دخالت اعضای شورای شهر در رابطه با تعویض برخی مدیریت‌های شهرداری و قائل شدن شرط و شروط برای ادامه کار شهردار را  رد کرد و گفت: براساس قانون، شهردار  تیم اجرایی و همکارانش را خودش انتخاب می‌کند و لزومی ندارد اعضای شورا به آنان رأی مثبت بدهند.  وی البته در باره  درخواست  اعضای شورای شهر مبنی بر  ضرورت تعامل شهردار با شورای شهر  گفت: البته بخشی از تعامل برمی‌گردد به اینکه  تیم اجرایی  با تعامل  شورا  انتخاب شود ولی قانون صراحت دارد که  شهردار می‌‏تواند خود به تنهایی در این خصوص تصمیم بگیرد و هر کس را که صلاح می‌داند به همکاری دعوت کند.
همکاری دولت و شهرداری
دانشجو در پاسخ به سئوالی تقابل  شهرداری با دولت را  نیز رد و با این حال گفت: به عنوان سخنگو این موضوع را قبول ندارم و انتظار داریم که دولت و شهرداری از امکانات موجود در بدنه اجرایی خود برای حل مشکلات مردم به طور هماهنگ استفاده کنند.
وی گفت: اختلاف این دو نهاد نباید موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شود و دولت و شهرداری باید با یکدیگر هماهنگ عمل کرده و اگر هنر و ادعایی برای حل مشکلات مردم دارند، با یکدیگر همکاری مثبت و سازنده داشته باشند. زیرا اگر حوزه های مرتبط با مسایل مردم با یکدیگر هماهنگ نباشند و در تقابل با یکدیگر قرار گیرند دودش به چشم مردم می‌رود.
اصولگرای اصلاح‌طلب
 محمد باقر قالیباف خود را متعلق به اردوگاه اصولگرایانی دانست که اعضای آن بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب نگاه اصلاح طلبانه به امور (و نه اصول) داشته و صرفاً به خدمت به ملت می‌اندیشند.

شهردار تهران در حاشیه مجلس در جمع خبرنگاران تأکید کرد : قطب بندی های موجود را قبول ندارم و همواره یک اصولگرای اصلاح طلب و خدمتگزار مردم باقی خواهم ماند. به گزارش مهر وی افزود: اصلاح طلبی آن است که با رویکرد دینی، تحولات جامعه را رصد کرده و در جهت رفع مشکلات گام برداریم و از نگاه من یک اصولگرای واقعی باید الزاماً اصلاح طلب باشد. شهردار تهران ادامه داد: اگر اصلاح طلبان شورای شهر به بنده برای تصدی مدیریت شهر رأی دادند، ناشی از نگاه عقلانی و اعتدال آنها بود.

کد خبر 21926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز