پیمان اکبری: شبکه2 سیما به‌تازگی دست به پخش سریال ایتالیایی «جنگلبان» زده است.

سریال جنگلبان

جنگلبان نخستین مجموعه تلویزیونی تولید‌شده در این کشور است که با کیفیت HD روی آنتن رفته است. کارگردانی این سریال که از شبکه رای کشور ایتالیا پخش شده بر‌عهده کارگردان بنام ایتالیایی، انریکو اولدوینی بوده است.

فیلمنامه این سریال را می‌توان ترکیبی از صحنه‌های پرهیجان و کاراکترهای افسانه‌ای نامید. جنگلبان روایت‌کننده داستان مردی است که همسر خود را هنگام صخره‌نوردی از دست می‌دهد و خود را مقصر این حادثه می‌داند. پیترو (با بازی ترنس هیل) در تلاش برای بازگرداندن آرامش به زندگی‌اش، تصمیم می‌گیرد تا به‌عنوان یک جنگلبان فعالیت کند. او که تمام عمر خود را وقف حفاظت و نگهداری از محیط‌زیست کرده است، جنگل را مثل خانه خود می‌داند و با تجربه زیادی که اندوخته به‌خوبی از پس وظایفی که به‌عهده دارد برمی‌آید. اما مهم‌ترین چالشی که پیترو با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کند سازش با همکار جدیدش است.

ویچنزو(با بازی انریکو یانلو) که یک افسر پلیس اهل ناپل است، دید کاملا متفاوتی نسبت به زندگی دارد. او که به‌کار در نیروی پلیس یک شهر بزرگ و تعقیب و گریز مجرمان عادت دارد، انجام وظیفه در فضایی مثل جنگل را خسته‌کننده می‌داند. در ابتدا کارکردن در کنار پیترو برای او بسیار سخت است اما در طول ماموریت‌های مختلف و آشنایی با فضای پر رمزوراز کارشان رابطه آنها صمیمی‌تر می‌شود.

تا‌کنون 2فصل 12قسمتی از این سریال در ایتالیا پخش شده است و فصل سوم آن هم در آینده نزدیک روی آنتن خواهد رفت.اما پخش این سریال از شبکه2 ایران همزمان با هفته محیط‌زیست آغاز شد و آنطور که اعلام شده این سریال در 12قسمت 45دقیقه‌ای از شبکه2 سیما پخش می‌شود. عباس نباتی، مدیریت دوبلاژ این سریال ایتالیایی را برعهده دارد و ژرژ پطروسی، عباس نباتی، ناهید شعشعانی، شهرزاد ثابتی، مهین برزویی، مهسا شرافت، مهرداد ارمغان، وحید منوچهری، مریم نوری‌درخشان و جواد پزشکیان گویندگی این کار را برعهده دارند.

مجموعه تلویزیونی جنگلبان شنبه تا پنجشنبه ساعت 21:30 از شبکه2 پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 13:35خواهد بود.

 

کد خبر 219195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز