سازمان منطقه آزاد کیش با تعامل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، زیرساخت‌های گردشگری را در هندورابی ایجاد می‌کند به همین منظور قرار است دور‌تا‌دور این جزیره آسفالت شود.

جزیره هندورابی


به گزارش مهر، جزیره هندورابی با ۲۲ کیلومترمربع مساحت در فاصله 28کیلومتری از جزیره کیش به شکل نامنظم و مسطح و در فاصله 8کیلومتری سرزمین اصلی قرار دارد. این جزیره در سال۱۲۱۲ قمری، یعنی در زمان پادشاهی فتحعلی‌شاه قاجار، از توابع فارس بود.

طرح الحاق جزیره هندورابی، فارور و بنی‌فارور به منطقه آزاد کیش در آذرماه سال1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جزیره کیش، امکان توسعه فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی در این جزایر نیز فراهم شود. اما طبیعت بکر جزیره هندورابی یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌هایی است که این جزیره را در میان جزایر جنوبی کشور متمایز کرده است.

بااین‌حال قرار است با اجرای فعالیت‌های عمرانی از این ظرفیت بکر کاسته شود. ساخت رینگ پیرامون جزیره هندورابی به طول 18کیلومتر و عرض آسفالت 11متر در 2مسیر رفت و برگشت و ساخت مهمانسرا شامل سالن پذیرش، رستوران و 20سوئیت هر کدام به مساحت 30مترمربع، 2طرح عمرانی است که به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره هندورابی توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری به‌عنوان نهاد اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش اجرا خواهد شد.

کد خبر 219192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز