شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

گروه بورس: همزمان با اعلام نتایج اولیه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، شاخص کل بورس تهران به‌طور بی‌سابقه‌ای رشد کرد و نزدیک به یک هزار پله صعود کرد.

بورس تهران

به گزارش همشهری، بورس تهران دیروز ساعت‌های عجیبی را پشت‌سر گذاشت چرا که حجم تقاضا برای خرید سهام به شکل اعجاب‌آوری افزایش یافت و درعین حال بالاترین میزان رشد شاخص در تاریخ بورس در طول یک روز به ثبت رسید. از یک‌ماه پیش و همگام با شدت گرفتن فضای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و تعیین آرایش‌های سیاسی شاخص بورس تهران با نوسان‌های مقطعی مواجه شده بود، گاهی رشد می‌کردو در روز‌های زیادی هم با نزول سنگینی مواجه می‌شد اما دیروز این شاخص با رشد زیادی مواجه شد.

در سال 1384و در زمان تغییر ترکیب سیاسی حاکم بر دولت شاخص کل بورس تهران با نزول بسیار سنگینی مواجه شده و صف‌های سنگینی برای فروش سهام در بورس تشکیل شده بود. اما این اتفاق در سال 92تکرار نشد و همانطور که از قبل کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند بورس تهران واکنش مثبتی به تغییر دولت نشان داد.

در معاملات روز گذشته بورس تهران از همان ابتدای معاملات شاخص بورس با روند صعودی مواجه شد و این رویه تا پایان مبادلات ادامه یافت. نگاهی به نمودار شاخص بورس به خوبی گویای حرکت شتابان شاخص بورس به سمت بالا مشاهده می‌شود. به این ترتیب دیروز شاخص کل بورس تهران با 951پله صعود معادل 2درصد افزایش یافت و به 46هزار و 623 واحد رسید. این بالاترین میزان صعود شاخص در طول یک روز است که در تاریخ 46ساله بورس به ثبت رسیده است.

دیروز همچنین حجم تقاضا برای خرید سهام افزایش یافت و شرکت‌های زیادی با صف خرید سهامداران مواجه شدند. دیروز در عین حال قیمت سهام شرکت‌های بزرگ بورس با رشد زیادی مواجه شد. سهامداران دیروز تا پایان مبادلات 460میلیون سهم به ارزش 152میلیارد تومان دادوستد کردند. دیروز همچنین شاخص‌های 30شرکت بزرگ، شناور آزادومالی و صنعت با رشد بسیار زیادی مواجه شدند. برخی کارشناسان بر این باورند که شاخص کل بورس تهران تا پایان سال از مرز 72هزار واحد می‌گذرد و برخی دیگر حتی پارا فراتر گذاشته و اعلام کرده‌اند که شاخص بورس از مرز 90هزار واحد هم عبور خواهد کرد.

کد خبر 218962
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز