پردیس: شهرستان پردیس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق توسعه شهرسازی و مرکز اجرای طرح‌های مسکن مهر، با کمبود فضای آموزشی روبه‌روست و خطر ترک تحصیل دانش‌آموزان به‌دلیل کمبود مدارس در بیخ‌گوش پایتخت حس می‌شود.

کمبود مدرسه - پردیس

 به گزارش مهر، در خلال برگزاری آیین کلنگ‌زنی مدرسه راهنمایی روستای کرشت از شهرستان پردیس که عصر پنجشنبه برگزار شد، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس اظهار داشت: در حال حاضر روستای کرشت دارای 198دانش‌آموز در حال تحصیل است، اما به‌دلیل کمبود فضای آموزشی این آتیه سازان به‌صورت مختلط ادامه تحصیل می‌دهند. حسینعلی سلیمانی ‏فر ادامه داد: شاید این وضع در گذشته مشکل خاصی تلقی نمی‌شد، اما این روزها به‌دلیل وجود برخی مسائل باید در این تصمیمات تجدید نظر صورت گیرد.مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس برای رفع این ایراد نسبت به جداسازی دانش‌آموزان دختر و پسر اقدام کردند، اما این امر در روستای کرشت امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: متأسفانه سالانه شاهد هستیم که تعدادی از دانش‌آموزان روستای کرشت ترک تحصیل می‌کنند، درحالی‌که خانواده‌های دارای تمکن مالی فرزندان خود را به مدارس پردیس و بومهن می‌فرستند. سلیمانی ‏فر اضافه کرد: این ترک تحصیل برای مجموعه اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس امری ناخوشایند است، حال اینکه روستای کرشت در چند کیلومتری پایتخت قرار دارد و این امر هرگز شایسته منطقه نیست.

کد خبر 218878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز