رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن قدردانی از دستاورد بزرگ علمی و تحقیقاتی در درمان ضایعات نخاعی تاکید کردند: هر اقدامی که برای بیرون آمدن کشور از محیط سکون، رکود و عقب‌افتادگی تحمیلی سالیان متمادی انجام شود، تلاش مجاهدت‌آمیز و جزو با ارزش‌ترین کارها در نزد خداوند است.

ایشان روز گذشته در دیدار گروه تحقیقات ضایعات نخاعی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رییس مرکز تحقیقات فناوری ریاست جمهوری، پشتوانه‌ تحقیقاتی و نظریه‌پردازی این دستاورد علمی را بسیار با اهمیت خواندند و افزودند: کشور علاوه بر کارهای تحقیقاتی مترتب بر نظریه‌های علمی دنیا، نیازمند سرمایه‌گذاری بیش از پیش بر علوم پایه و نظریه‌پردازی است که از ویژگی‌های برجسته تحقیقات مربوط به درمان ضایعات نخاعی نیز، نظریه‌پردازی دانشمندان ایرانی در این بخش است.

به گزارش ایسنا، در آغاز این دیدار آقای دکتر صابری مجری طرح و مدیر گروه تحقیقات درمان ضایعات نخاعی و خانم دکتر فیروزی استاد بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و از اعضای گروه تحقیقاتی گزارشی از مراحل مختلف اجرای این طرح ارایه کردند.

در این طرح تحقیقاتی از سلول‌های شوان که بخشی از سلول‌های دستگاه عصبی است، پس از کشت و آماده‌سازی برای ترمیم ضایعات نخاعی استفاده می‌شود.

کد خبر 2188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز