همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به حضور بیش از ۲۵ هزار دانشجو در شورای نگهبان برای نظارت بر انتخابات،‌ گفت: دانشجویان و اساتید بسیاری علاوه بر دانشجویان حاضر در شورای نگهبان به عنوان بازرس و ناظر در وزارت کشور فعال هستند.

خواجه‌سروی

غلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حضور فعال دانشگاهیان در عرصه انتخابات و نقش دانشجویان و اساتید دانشگاه در خلق حماسه سیاسی، گفت: بیش از 25 هزار نفر از دانشجویان تا ابتدای سال 92 به عنوان ناظر انتخابات در شورای نگهبان عضویت داشتند و با این شورا همکاری می‌کردند.

وی افزود:‌ امسال پیشنهاد دادیم که تعداد دانشجویان ناظر بر انتخابات در شورای نگهبان افزایش یابد ولی به دلیل اینکه انجام این امر نیاز به فرصت بیشتری دارد این تعداد افزایش چندانی نداشت با این حال چندهزار نفر به تعداد 25هزار نفر دانشجوی ناظر اضافه شدند.

خواجه‌سروی ادامه داد: البته در حدود یکهزار و 500 نفر از اساتید دانشگاه نیز با شورای نگهبان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی دانشجویان و اساتید دانشگاه برای همکاری بیشتر با شورای نگهبان در عرصه انتخابات، اظهار داشت: بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان در وزارت کشور نیز حضور دارند و وزارت کشور نیز به شکل عمومی به فرماندارها و استاندارها اعلام کرده است که از دانشجویان استفاده بیشتری کنند و وزارت علوم هم به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که دانشجویان را برای حضور در هیئت اجرایی انتخابات به وزارت کشور معرفی کنند.

خواجه‌سروی عنوان کرد: در میان بازرسان وزارت کشور نیز از اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها حضور دارند و به این ترتیب بدنه دانشگاه‌ها اعم از اساتید و دانشجویان حضور فعالی در هیئت اجرایی انتخابات دارند بطوریکه تعداد بسیاری از 4 میلیون و 500 هزار عضو خانواده دانشگاهیان در انتخابات امروز حضور فعالی داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: حضور دانشگاهیان در انتخابات می‌تواند پاسخگوی ابهامات احتمالی که از سوی بیگانگان مطرح می‌شود نیز باشد به شکلی که دانشجویان در محیط آموزش عالی به سؤالاتی که ممکن است در این عرصه به وجود بیاید پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه امسال تبلیغات انتخاباتی در دانشگاه‌ها بسیار منظم، قانون‌مند، هدفمند و سامان‌مند انجام شد، عنوان کرد: برای نخستین بار تبلیغات انتخاباتی در دانشگاه‌ها به شکلی بود که امکان مشارکت هرچه بیشتر دانشگاهیان در عرصه انتخابات و کاندیداها در دانشگاه‌ها فراهم شد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم افزود: امسال در طول نیمسال دوم سال تحصیلی 92-91 بیش از 2هزار نشست انتخاباتی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد و کاندیداهای احتمالی و قطعی انتخابات در این نشست‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو هزار و 300 مؤسسه آموزش عالی در کشور وجود دارد برگزاری بیش از 2هزار نشست انتخاباتی نشان‌دهنده برگزاری یک نشست به طور متوسط در هر مؤسسه آموزش عالی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: در عرصه دانشگاهی هیچگونه درگیری و نارضایتی از سوی نامزدها و تشکل‌های دانشجویی در رابطه با برگزاری نشست‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها نداشتیم.

وی در ادامه با اشاره به حضور دانشگاهیان در خلق حماسه سیاسی و شرکت در رأی‌گیری، گفت: دانشجویان به عنوان مرجع در خانواده‌ها می‌توانند افراد خانواده خود را نیز به پای صندوق‌های رأی بیاورند زیرا در ایران نگاه قابل احترامی به دانشجویان در خانواده‌ها وجود دارد و دانشگاهیان به عنوان مرجع در خانواده‌ها عمل می‌کنند.

کد خبر 218705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز