چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیک‌های جهان به‌وجود لابی همجنس‌گرایی و جریان فساد در واتیکان اعتراف کرد.

pope

بیان‌وجود چنین مفاسدی در واتیکان در واقع تأیید اتهام‌هایی است که در این‌باره مطرح بوده است. به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس این سخنان را هفته پیش در دیدار خصوصی با نمایندگان کنفدراسیون مذهبی آمریکای لاتین و کارائیب بیان کرده و اکنون خبر آن منتشر شده‌است. در این گفت‌وگو، پاپ از یک رشته مسائل نگران‌کننده صحبت می‌کند، ازجمله مسائل مربوط به کوریا که سازمان اداری مرکزی واتیکان است و پارسال در جریان ماجرای رسوایی مالی، صحبت از آن زیاد به میان آمد.

بنا به گزارش‌هایی که از جانب حاضران در این نشست ارائه شده است، پاپ از ضرورت یافتن راه‌حل برای مشکل وجود لابی همجنس‌گرایی و جریان فساد در کوریا صحبت کرده است. این در حالی است که کنفدراسیون یادشده با انتشار بیانیه‌ای از انتشار متن مربوط به گفت‌وگو با پاپ عمیقاً‌ ابراز تأسف و از وی عذرخواهی کرد. در این بیانیه گفته‌های نقل‌قول‌شده از پاپ تأیید نشده، اما تصریح شده است که این خلاصه بازتاب فضای کلی حاکم بر دیدار بوده است.

پس از انتشار این گزارش، فدریکو لومباردی سخنگوی واتیکان گفت: این دیداری خصوصی بوده است و از این رو، من نظری درباره محتوای گفت‌وگو ندارم. در روزهای پیش از کناره‌گیری پاپ فرانسیس شانزدهم، رسانه‌های ایتالیا پر از گزارش‌ درباره لابی همجنس‌گرایی بود که با حق‌السکوت‌گیری بر تصمیم‌ها و سیاستگذاری‌های واتیکان تأثیر می‌گذارد. در آن زمان برخی محافل اینگونه گمانه‌زنی کردند که همین رسوایی یکی از دلایل کناره‌گیری پاپ بندیکت بوده است.

به نوشته مطبوعات ایتالیا، جزئیات این رسوایی در پرونده‌ای سری که 3کاردینال مورد وثوق پاپ بندیکت شانزدهم تهیه کردند، ذکر شده است. بندیکت این پرونده را برای فرانسیس باقی گذاشت. در آن زمان، واتیکان این گزارش‌ها را تأیید‌نشده، غیرقابل تأیید یا کاملاً‌ نادرست توصیف کرد. گزارش یادشده از محتوای دیدار پاپ فرانسیس همچنین نشان می‌دهد وی گروهی متشکل از 8کاردینال را مسئول اجرای اصلاحات در دیوانسالاری واتیکان کرده است.

کد خبر 218559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز