یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسیاری از ما ناخود‌آگاه و بدون اطلاع از پیامی که در حال ارسال به دیگران هستیم، در حین صحبت کردن شکل‌های مختلفی به بدن خود می‌دهیم که می‌تواند برروی محتوی و مفهوم پیامی که درحال ارسال آن به مخاطب خود هستیم، تاثیرگذار باشد.

زبان بدن

براساس گزارش دیلی‌اینفوگرافی، بسیاری هستند که عادت دارند در حین صحبت کردن بازوها را در هم گره کنند، زیرا در این وضعیت احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهند داشت، یا در حین صحبت وزن خود را روی یک پا انداخته و به یک سوی بدن متمایل شوند، غافل از اینکه این حرکات می‌تواند برروی درک افراد از شما و شخصیتتان و پیامی که درحال ارسال آن هستید اثرگذار باشد.

انسان‌ها متناسب با احساس قدرتی که در قبال دیگران دارند،‌تلاش می‌کنند خود را بزرگ یا کوچک نشان دهند. زمانی که عصبی هستند پاها را برروی هم انداخته و یا دستها را در نزدیکی صورت یا سینه نگه می‌دارند اما در زمان احساس آرامش یا اعتماد به نفس، دستها را از قفسه سینه دور کرده و سر را بالا می‌گیرند تا بزرگتر به نظر بیاید.

استفاده به‌جا از این نشانه‌ها که به زبان بدن مشهورند در موقعیت‌هایی از قبیل مصاحبه کاری، سخنرانی‌ها و یا ملاقات با افراد جدید از اهمیت زیادی برخوردارند:

زبان بدن

کد خبر 218311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز