همشهری آنلاین: ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران - شمال به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شده و کلنگ احداث این دو قطعه به زمین خورد، اما نماینده بنیاد مستضعفان اعلام کرد: پیش از این ساخت این قطعات به بنیاد واگذار شده بود تا زمان تعیین تکلیف حقوق بنیاد، این قطعات را تحویل نمی‌دهیم.

تونل آزاد راه تهران شمال

رحمت‌الله صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی درباره‌ قطعات دو و سه آزاد راه تهران - شمال مبنی بر اینکه "بنیاد مستضعفان از سوی دولت مجوز کار در قطعات دو و سه را نداشته است" گفت: رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در جریان امور آزاد‌راه تهران - شمال و تصمیمات این پروژه نیست.

وی یادآور شد: مجوز فعالیت شرکت جنرال مکانیک در قطعه دو به عنوان پیمانکار شرکت آزاد‌راه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان، طی قرار‌دادی با امضای رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در آزاد راه تهران - شمال صادر شده است.

صادقیان افزود: بر مبنای این قرار‌داد شرکت جنرال مکانیک کار ساخت تونل البرز در قطعه دو را آغاز کرد که همچنان ادامه دارد. با این حال معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که "وزارت راه در این مورد هیچ پولی به بنیاد مستضعفان پرداخت نمی‌کند و بنیاد مستضعفان می‌تواند با قرار‌گاه خاتم برای ادامه‌ی فعالیت خود در تونل البرز واقع در قطعه دو آزاد‌راه تهران - شمال هماهنگ باشد".

وی با طرح این پرسش که اگر بنیاد مستضعفان برای فعالیت در قطعه دو مجوز نداشت، چگونه چند سال در حال ساخت تونل بوده است؟ خاطر نشان کرد: تا زمانی که حق و حقوق بنیاد مستضعفان در این زمینه تعیین تکلیف نشود، قطعات دو و سه را تحویل نمی‌دهیم.

به گفته نماینده تام‌الاختیار بنیاد مستضعفان در آزاد‌راه تهران - شمال در حال حاضر و حتی بعد از افتتاح رسمی ساخت قطعات دو و سه آزاد‌راه تهران - شمال به دستور رئیس‌جمهور هنوز قرار‌داد رسمی بین قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این دو قطعه امضا نشده است.

صادقیان اعلام کرد: در همکاری بین وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم مقرر شده آورده دولت از 50 درصد به 75 درصد افزایش یابد و آورده خاتم نیز به 25 درصد کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: پس از افتتاح رسمی ساخت آزاد‌راه هنوز هیچ کاری در دو قطعه دو و سه انجام نشده است.

کد خبر 217998
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز