گروه اقتصادی: احمد صادقی معاون وزیر راه گفته است که به‌زودی کلنگ‌زنی اجرای قطعات 2و 3این آزاد‌راه با حضور رئیس‌جمهور انجام شده و پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا عملیاتی می‌شود.

بهره برداری آزاد راه

آقای معاون که در طول سال‌های فعالیت بارها از اجرا و پیشروی این پروژه سخن گفته است، حالا در آخرین روزهای فعالیت دولت دهم خبر از کلنگ‌زنی قطعات 2و 3آن توسط محمود احمدی‌نژاد داده است. شاید آقای معاون که بعد از مناقشات زیادی که با بنیاد مستضعفان به‌عنوان پیمانکار اولیه این پروژه داشته و موفق به واگذاری آن به قرارگاه خاتم شده است، قصد دارد این پیروزی را با برگزاری مراسم کلنگ‌زنی جشن بگیرد.

در این شرایط، دولتی که بیشترین درآمدهای نفتی را کسب کرده و یکی از اصلی‌ترین شعارهایش، اجرای طرح‌های عمرانی بوده است حالا بعد از 8سال فعالیت به جای آنکه روبان افتتاح باسابقه‌ترین پروژه عمرانی کشور را قیچی کند، می‌خواهد کلنگ آن را به زمین بزند؛ کلنگی که برای نخستین‌بار 19آذر 1375توسط هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت به زمین‌ زده شده بود و طبق وعده‌های این سال‌ها چندین بار، زمان اتمام این پروژه به سر رسیده است.

سال 75که این پروژه به بنیاد مستضعفان واگذار شد قرار بود در بدترین حالت ممکن ظرف 5سال به بهره‌برداری برسد. رحمتی نخستین وزیر راه دولت نهم، سال 1385 گفته بود این پروژه تا پایان دولت نهم در سال88 به اتمام می‌رسد. اردیبهشت‌ماه سال گذشته هم نیکزاد آخرین وزیر راه دولت احمدی‌نژاد تأکید کرده بود مناطق 3و 4آزاد راه تهران - شمال تا پایان سال91 افتتاح می‌شود و کل پروژه تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 216639
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز