همشهری آنلاین: تیم ملی شمشیربازی کشورمان در اسلحه سابر پس از شکست تیم چین (قهرمان المپیک 2008 پکن) و تیم قدرتمند قزاقستان ناییب قهرمان قاره کهن شد.

تیم سابر ایران

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در رقابت‌های تیمی اسلحه سابر، سابریست‌های کشورمان در بازی اول خود 45 بر 24 چین تایپه را از پیش رو برداشتند و در بازی دوم چین، قهرمان جهان و المپیک را با نتیجه قاطع 45 بر 38 پس از 39 سال شکست دادند.

تیم ملی ایران در این مرحله هم رو در روی قزاقستانی که از شمشیرباز روسی بهره می‌برد قرار گرفت که توانست در نهایت این حریف را هم 45 بر 38 مغلوب کند و بعد از 14 سال به دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برسد.

سابریست‌های ایران در فینال به مصاف کره جنوبی که قهرمان المپیک لندن درسال 2012 بود، رفتند که در نهایت بازی را واگذار و نایب قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

شاگردان تیم پیمان فخری را در این مسابقات مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی تشکیل می‌دادند.

مسابقات تیمی اسلحه فلوره نیز با حضور 12 تیم برگزار شد که تیم ملی ایران با کسب یک شکست در مقابل قهرمان آسیا و جهان و دارنده برنز المپیک لندن از کسب مدال بازماند.


تیم ملی ایران متشکل از شروین طلوعی، علی ادهمی، حامد صیاد قنبری با هدایت محمد اکبری در این مسابقات حاضر شد و در بازی نخست خود توانست مغولستان را 45 بر 11 از پیش رو بردارد و به جمع 8 تیم صعود کند، اما در این مرحله با شکست 45 بر 29 مقابل ژاپن که مقام سومی المپیک و قهرمانی جهان و آسیا را یدک می‌کشید، از صعود به نیمه‌ نهایی و کسب مدال بازماند

تیم فلوره ایران پس از آن دو تیم قدرتمند قزاقستان و سنگاپور را به ترتیب 45-33 و 45-42 شکست داد و به مقام پنجمی این مسابقات رسید.

 

کد خبر 217872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز