شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: چای ترش برخلاف چای سیاه منبع غنی از آهن است. چای سیاه به غلط در فرهنگ ما رواج یافته است و حتی مبتلایان به فشار خون و چربی می‌توانند چای ترش را جایگزین این نوشیدنی کنند.

چای ترش؛ سرشار از آهن

شیوا فرجی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: از قدیم الایام، مصرف چای سیاه یا همان چایی که به طور معمول در بین ما ایرانیان در وعده صبحانه و طی روز مصرف می‌شود عوارض خاص خود را دارد.

وی افزود: از آنجایی که طعم چای معمولی تلخ است، عادت کرده‌ایم که کنار آن از یک نوع شیرینی مانند قند استفاده کنیم که به‌الطبع با مشکلاتی مانند بالا رفتن میزان قند خون و جلوگیری از جذب یکسری مواد در بدن همراه می‌شود.

وی اضافه کرد: امروزه با فعالیت شرکتهای صنعتی، گیاهان مختلفی فرآوری شده و انواع چای‌های مختلف مانند چای دارچین، چای سبز و چای ترش به بازار آمده است که می‌تواند جایگزین خوبی برای چای سیاه باشد.

وی با تأکید بر اینکه چای قرمز یا چای ترش در قدیم به عنوان شاداب کننده و برطرف کننده بیماری‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گرفته، افزود: چای قرمز برای افرادی که به دنبال نوشیدنی رژیمی هستند بسیار مناسب است.

فرجی با اشاره به خواص چای ترش گفت: نوشیدن چای ترش سبب کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون، آرامبخشی می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مصرف چای سیاه دفع آهن است، افزود: اما با خوردن چای ترش نه تنها آهن بدن دفع نمی‌شود بلکه اینگونه چای منبع غنی‌ از آهن به شمار می‌آید و افرادی که دارای قند، فشارخون بالا، سردی و حتی کم‌خونی هستند می‌توانند مصرف این نوشیدنی‌ را جایگزین چای معمولی کنند.

کد خبر 217756
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز