شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران با تشریح فعالیت‌های دفاتر کفالت پناهندگان گفت: تا 4‌ماه آینده دفاتر کفالت برای ارائه خدمات به پناهندگان راه‌اندازی می‌شود.

پناهندگان


عیسی موسوی‌نسب با تشریح فعالیت دفاتر کفالت گفت: این دفاتر در راستای سیاست کوچک‌سازی دولت و واگذاری خدمات به بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و با مصوبه شورای‌عالی امنیت مقرر شده بخشی از مدیریت ساماندهی اتباع به‌ویژه پناهندگان از طریق دفاتر کفالت انجام شود. وی افزود: در اکثر استان‌ها دفاتر کفالت راه‌اندازی شده و در تهران نیز با توجه به موقعیت ویژه‌ای که دارد، مقدمات راه‌اندازی این دفاتر فراهم شده و تا 4‌ماه آینده نخستین دفتر کفالت ویژه خدمات‌رسانی به اتباع پناهنده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران با بیان اینکه یک‌سوم پناهندگان افغان مشمول طرح در تهران هستند، گفت: با توجه به این حجم تعداد پناهندگان، ایجاد دفاتر کفالت در تهران کمی زمانبر است به همین دلیل پس از انتخابات، مقدمات راه‌اندازی این دفاتر را در تهران در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گفته موسوی‌نسب، در این دفاتر خدماتی همچون اسکان، اقامت، تحصیل، تردد، ازدواج و سایر خدمات مربوط به پناهندگان ارائه می‌شود و این دفاتر به‌عنوان یک رابط بین دستگاه حاکمیتی و اتباع خارجی فعالیت خواهند کرد. مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استان تهران با بیان اینکه هدف از ایجاد دفاتر کفالت، تسهیل فرایند خدمات‌رسانی به مهاجرین و همچنین کوچک‌سازی دولت‌ است، درباره تعداد اتباعی که به‌صورت داوطلبانه متقاضی بازگشت به کشورشان بوده‌اند نیز گفت: با توجه به اینکه امنیت کافی و لازم در حال حاضر در کشور افغانستان حاکم نیست، تعداد متقاضیان بسیار کم است و با وجود اینکه ایران هزینه حمل‌ونقل تا مرز را در قالب سیاست‌های تشویقی به مهاجران ارائه می‌کند اما استقبال بسیار کم است. وی ابراز امیدواری کرد که کشور‌های اشغالگر افغانستان و همچنین دولت افغانستان تدابیری اتخاذ کنند تا مهاجران این کشور که سال‌های سال است در ایران به‌عنوان اتباع افغان سکونت دارند، به کشورشان بازگردند.

کد خبر 217731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز