مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: وصول گزارش‌های متعدد مبنی بر استفاده از آرم‌های تقلبی طرح ترافیک در تهران به‌تازگی نیروی انتظامی را ناچار به بازبینی این آرم‌ها کرده است.

این بازبینی اغلب با جدا سازی آرم و انتقال آن به شماری از مراکز خاص به‌منظور بررسی‌های فنی انجام می‌شود، که این موضوع انتقاد شماری از شهروندان را به دنبال داشته است.

محمود صفارزاده مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک در این‌باره به همشهری گفت: از همان ابتدای توزیع آرم‌های ترافیک به شهروندان اعلام شده است که نیروی انتظامی و واحد بازرسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک مجهز به دستگاه‌هایی هستند که کلیه اطلاعات اعم از مشخصات فرد متقاضی آرم به‌همراه خودروی متقاضی در آن موجود است، این دستگاه‌ها پس از اسکن بارکد آرم به بررسی مشخصات راننده خودرو می‌پردازند.

وی افزود: این دستگاه‌ها پس از بازیابی و کنترل بارکد روی آرم ترافیک تشخیص می‌دهند که آیا این آرم متعلق به صاحب اصل آن است یا خیر و درصورتی‌که هماهنگی وجود نداشته باشد آرم کنده و به‌منظور طی مراحل قانونی به سازمان حمل‌ونقل ترافیک ارسال می‌شود.

صفارزاده گفت: روزانه 7 تا 8 مورد تخلفاتی از این دست به سازمان گزارش می‌شود که متعاقب آن مأموران بازرسی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک صاحبان آرم‌های جعلی را به دادسرا معرفی می‌کنند و آن دسته از آرم‌هایی که مشخصات آنها با صاحبان خودرو هماهنگ نباشد باطل می‌سازد.

وی تأکید کرد: آرم‌های طرح ترافیک قابل نقل و انتقال به غیر نیست لذا شهروندان تهرانی دقت داشته باشند در خرید و فروش خودرو آرم ترافیک قابل واگذاری نیست و تنها متعلق به صاحب اولیه آن است.

وی ادامه داد: از آنجا که هیچکس نمی‌تواند وسیله نقلیه خود را بابت برچسب آرم ترافیک گران‌تر بفروشد ضروری است شهروندان در هنگام خرید خودرو به این امر توجه داشته باشند تا متضرر نشوند.

کد خبر 21761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز