پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برخی به من می‌گویند تکنوکرات هستی؛ اولا این حرف را من کجا زدم؟ یکی نیست به این اشخاص بگوید قالیبافی که در سن ۱۸ سالگی جلو تانک عراقی‌ها ایستاده، با تکنوکراسی چه قرابتی دارد؟

قالیباف

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر به استان کهیکلویه و بویراحمد در دیدار با حجت الاسلام سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه بعضی اوقات شایعاتی مطرح می‌شود که از اساس کذب محض است، اظهار داشت: برخی به من می‌گویند تکنوکرات هستی؛ اولا این حرف را من کجا زدم و دوما اینکه بی‌بی‌سی و VOA (صدای آمریکا) قسمتی از صوت من را در حالی پخش می‌کنند که 2 تکه قبل و بعد از آن را حذف کرده‌اند و وقتی ما اصل صوت را منتشر کردیم، خبرنگار بی‌بی‌سی عذرخواهی کرد.

وی با اشاره به ادعای بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه کسانی که این صوت را در اختیارش گذاشته‌اند، آن را دستکاری کرده‌اند، افزود: یکی نیست به این اشخاص بگوید قالیبافی که در سن 18 سالگی جلو تانک عراقی‌ها ایستاده، با تکنوکراسی چه قرابتی دارد؟ تکنوکراسی برای شمایی است که توفیق جبهه نداشتید و الان لفاظی می‌کنید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید به سمت حاشیه برویم، تصریح کرد: کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند به تعبیر حضرت امام(ره) متحجران احمقی هستند که می‌خواهند ما را به حاشیه ببرند ولی اگر ما وقتمان را برای این مسائل بگذاریم، فرصت خدمت به مردم را از دست می‌دهیم، افتخار ما این است که تهران را با فرهنگ جهادی می‌سازیم.

قالیباف با بیان اینکه ما 2 رسالت نسبت به ایثارگران داریم، تصریح کرد: اولین رسالت این است که قانون را اجرا کنیم و ثانیاً فرهنگ جهادی را که آنها ایجاد کردند، نگه داریم زیرا تنها راه نجات کشور همین فرهنگ جهادی است.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی مشکل جدی ماست، اظهار داشت: اشکال ما در سوء تدبیر در مدیریت کشور است.

قالیباف با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: نبی اکرم (ص) فرمودند از فقر نگران نیستم اما از سوء تدبیر نگرانم، این نشان می‌دهد که اگر تدبیر در جامعه باشد، جامعه فقیر، غنی می‌شود و اگر تدبیر نباشد مانند جامعه ما فقیر می‌شود و اینگونه است که مردم در این استان روی سرمایه بنشینند ولی از حداقل‌ها برخوردار نباشد.

وی با بیان اینکه من از سوم دبستان اگر شیرینی محلی نمی‌فروختم، امکان ادامه تحصیل نداشتم،‌ تصریح کرد: از این ظرفیتی که بوجود آمده است که مدعی اداره کشور هستیم و همه اینها به برکت اسلام، انقلاب، روحانیت و برکت نگاه بلند حضرت امام(ره) است که فردی که عقبه ثروت و قدرت ندارد، فرصت برایش فراهم می‌شود.

این کاندیدای انتخابات با تاکید بر اینکه آمده‌ام که به مردم مستضعف از جوانان دین خود را ادا کنم، گفت: به هر حال بنده بر این باورم که تغییر اساسی در کشور باید اتفاق بیفتد و این مسئله نیازمند آن است که اول در نوع نگاه و رویکرد ما تغییر ایجاد شود.

قالیباف افزود: بنده سابقه کاری دارم و همیشه خود موظف خواهم کرد که مسئولیت خود را به خوبی انجام دهم و هیچ‌گاه هر پستی را که تحویل گرفته‌ام نسبت به مسول قبلی اظهار نظر نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه برخی حرف‌های خوبی می‌زنند ولی از بزرگان یاد گرفته‌ایم که به حرف خوب پاداش نمی‌دهند، بلکه به عمل خوب پاداش می‌دهند، تاکید کرد: برخی حتی خیلی انقلابی حرف می‌زنند، ولی وقتی به زندگی آنها نگاه می‌کنیم که چه کاری برای انقلاب انجام داده‌اند، هیچ برگ سبزی در کارنامه آنها دیده نمی‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه همیشه 30 درصد بودجه شهرداری از بودجه عمومی دولت تامین می‌شود، تصریح کرد: در طی 4 سال اخیر این مقدار به کمتر از 5 درصد رسیده و با این وجود، ما مناطقی در تهران داریم که از مناطق یاسوج نیز محروم‌تر هستند و وضعیت بدتری نسبت به یاسوج دارند، ولی ما اولویت را آنها قرار داده‌ایم زیرا وظیفه دینی و انقلابی ما ایجاد می‌کند که آنها را در اولویت قرار دهیم.

قالیباف افزود: هیچ کار زیرساختی انجام نشده، مگر اینکه از جنوب شهر آغاز شود. به عنوان مثال خط سوم مترو تهران که از شمال شهر کار خود را شروع کرده بود، متوقف نشد ولی بنده طراحی و اجرای طرح در جنوب شهر را سرعت دادم و فشار کار بر روی نعمت‌آباد و انتهای جاده ساوه گذاشتم که طی چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد، زیرا به نظر من شمال شهر تهران توان مالی برای حمل و نقل دارد ولی کسانی که در اسلام شهر و نعمت‌آباد هستند، باید روزانه نصف درآمد خود را کرایه بدهند.

وی ادامه داد: پس این مسئله نشان می‌دهد که مشکل ما پول نیست بلکه اراده و نگاه سیستمی می‌خواهد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه افتخار ما گاز و نفت نیست، تصریح کرد: افتخار ما جوانان و منابع انسانی هستند؛ ما به شعار اعتقاد داریم و شعار انقلاب باید زنده نگاه داشته شود ولی ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برسانیم و مردم یک زندگی رحمانی را احساس کنند که این رسالت ماست.

قالیباف با بیان اینکه من بارها گفته‌ام که جنگ تمام شده ولی دفاع همچنان باقی است، گفت: امروز خدمت به مردم اساس کار ماست.

کد خبر 217574
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز