پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی با پیشنهاد کره شمالی برای گفتگو موافقت کرد.

واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: مقامات کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کردند کشورشان پیشنهاد کره شمالی را برای گفتگو پذیرفته است.

کره شمالی امروز به کره جنوبی پیشنهاد کرد دوطرف درخصوص مسائل مختلف شامل بازگشایی مجتمع صنعتی مشترک کائه سونگ و از سرگیری برنامه دیدار خانواده های جدا مانده از دوران جنگ در دو سوی مرز به مذاکره بپردازند.

این پیشنهاد غیرمنتظره امروز درقالب بیانیه کمیته وحدت صلح آمیز مجدد دوکره و درپی ماهها تنش های نظامی بر سر آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه فوریه مطرح شد.

دراین بیانیه به این که مذاکرات درچه سطحی باید از سرگرفته شود اشاره ای نشده ولی تصریح شده است که محل و تاریخ مذاکرات می تواند با رضایت طرف کره جنوبی تعیین شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بیانیه می افزاید موضوعات اولیه مورد بحث سرنوشت فعالیت مجتمع کائه سونگ و امکان ازسرگیری فعالیت گردشگری درمنطقه کوهستانی کومگانگ خواهد بود و در صورت لزوم موضوع دیدار خانواده های جدا مانده ازدوران جنگ نیز می تواند به دستور کار گفتگوها اضافه شود.

کره جنوبی نیز پیشتر پیشنهاد مذاکره درسطح گروههای کاری درخصوص مجتمع کائه سونگ را مطرح کرده ولی تصریح کرده بود دستور کار گفتگوها باید به موضوع نحوه رسیدگی به مواد خام و کالاهای تمام شده باقیمانده در کارخانه محدود شود.

کد خبر 217562
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز