همشهری آنلاین: محسن رضایی با اشاره به این موضوع که مگر می‌شود با سرنوشت ملت بازی کرد، گفت: بنابراین باید مسئولانه با سرنوشت ملت برخورد کنیم یعنی نمی‌توانیم اجازه یک خطای دیگر را بدهیم مگر ایران محل آزمایش دولتمردان ناپخته است.

محسن رضایی، شب گذشته در جمع مردم قزوین در سالن ورزشی شهید بابایی اظهار کرد: بزرگانی که در سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد بودند، افراد شایسته و دلسوزی بودند اما آنها نتوانستند افراد محرم را در کشور برای اداره این مملکت بیاورند و افرادی که مسئولیت پیدا کردند محرمیت لازم را نداشتند وگرنه امروز ما این مشکلات را نداشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نکته دیگر اینکه رابطه دولت و مردم باید تنظیم شود و دولتمردان باید این امانت را به خوبی نگه دارند و نباید مسئولیت‌ها را میان دوستان و رفقای خود تقسیم کنند. مردم به دولتمردان چنین حقی نداده‌اند که بر اساس سلیقه، دوستی، جناح، حزب و... گروه خود را سر کار بیاورد و بعد از چهار یا هشت سال نیز کارنامه ضعیفی ارائه کنند.

رضایی اضافه کرد: دولتمردان امانتداران مردم هستند و رئیس‌جمهور و رئیس دولت امین مردم است و نباید بگوید چون مردم مرا انتخاب کردند من هم هر کاری خواستم انجام خواهم داد، چون مردم سالاری جاده ای دو طرفه است و از همین روست که می‌گوییم مردم ولی نعمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و صاحب کشور هستند.

اهم صحبت‎های محسن رضایی به نقل از ایسنا از این قرار است:

  • مگر می شود با سرنوشت ملت بازی کرد بنابراین باید مسئولانه با سرنوشت ملت برخورد کنیم یعنی نمی توانیم اجازه یک خطای دیگر را بدهیم مگر ایران محل آزمایش دولتمردان ناپخته است.
  • رئیس‌جمهور نماینده صاحبان کشور است و ملت ایران نیز همگی سهامداران جمهوری اسلامی هستند؛ بنابراین آن رئیس جمهور باید به نمایندگی از مردم کشور را اداره کند نه اینکه جناح خاصی را بیاورد یا سلایق شخصی خود را ببیند. حضور مردم در ایران اسلامی واقعی بوده و تشریفاتی نیست ولی دولت‌ها باید پاسخگو باشند.
  • امروز شرایط روستاها به گونه‌ای است که فرد زیر 40 سال را در روستاها نمی‌بینید یعنی مدرسه، جاده و ... به روستا رفته است ولی شغل نیست از این رو روستاها به خانه سالمندان تبدیل شده است.
  • چرا وقتی یک جوان بیکار را می‌بینیم احساس خطری برای جامعه نمی کنیم؟ وقتی یک جوان بیکار می‌شود آینده‌اش روشن نیست و از بمب نیز خطرناک‌تر است. اگر به فکر جوانان نباشیم آینده کشور از دست می‌رود.
  • اگر یک عده از آمریکایی‌ها بیایند و مقداری از خاک کشورمان را بگیرند همه کشور بسیج می شود حال شهر صنعتی قزوین با این همه سرمایه گذاری تعطیل شده ولی آقایان با خیال راحت نشسته‌اند، تا به حال چند بار رئیس‌جمهور و وزرا برای این موضوع به قزوین آمده‌اند؛ تعطیلی صنعت یک زلزله است بنابراین کشورداری تنها سیاست، امنیت و دفاع نیست بلکه باید به زندگی مردم توجه کنیم.
  • من چند سال است این حرف ها را می زنم و این بار هشدار می دهم و احساس خطر می کنم که اگر به زندگی مردم توجه نکنیم خطر جدی همه ما را تهدید می کند و من آمده ام که بار دیگر خرمشهر سقوط نکند و از شما می خواهم آماده کار بزرگی شوید تا برای فتح المبین دیگری آماده شویم و با این ندا فقر را از کشور برداریم؛ به همه نشان خواهیم که اداره اقتصاد و صنعت به چه معناست.
کد خبر 217361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز