همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه امید به آینده ویژگی اصلی امام خمینی بود به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در انتخابات به وظیفه خود عمل کنیم.

سید حسن خمینی

ایسنا نوشت: فرزند یادگار امام(ره) در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از انتخابات به عنوان حادثه بزرگ این ماه یاد کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با لطف و قوه الهی به مسئولیت خود در این امر عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ارکان پیروزی امام(ره) در زنده کردن اسلام گفت: امید همواره تکیه‌گاه امام(ره) در مسیر پیش رویش بود و این رجا تا آخر در وجود این مرد موج می‌زد.

نوه امام خمینی(ره) افزود: پیش از انقلاب و در شرایطی که شاهد خاموشی حوزه‌ها بودیم و مقدس‌مآب‌هایی که بدترین برخوردها را با اهل نظر و فکر داشتند و به گفته امام(ره) لیوان فرزند امام را برای دانستن فلسفه آب می‌کشیدند و از سویی دیگر نیز دولت وقت پیوند محکمی با استکبار ایجاد کرده بود و فضای تسلطی که بر جامعه وقت می‌کرد امام خمینی(ره) پیام دینداری را سر داد.

سیدحسن خمینی اظهار کرد: در شرایطی که جریان‌های چپ هرگونه‌ دینداری را ارتجاع و عقب‌گرد می‌دانستند و هیچ کسی باور نداشت از دین سخنی به میان آورد و پیروزی دین تحقق یابد آنچه را که امام را در مسیر خود ثابت‌قدم می‌کرد امید به فردا و امید به خداوند بود و همین موضوع بذر امید را در دل‌های مردم کاشت.

وی تصریح کرد: امام(ره) در شرایطی علم دین‌داری را در دنیا بلند کرد که همه می‌گفتند دین از بین رفته است و دوره دین‌داری و دین‌مداری تمام شده است و توجه به دین بازگشت به عقب است.

فرزند یادگار امام(ره) یادآور شد: در آن روزها و پس از بازگشت آیت‌الله شهید مطهری از او پرسیدند در امام چه نکته بارزی را مشاهده کرده‌اید؟ او گفت "چهار ایمان را در وجود امام(ره) دیدم؛ ایمان به خدا، ایمان به راه، ایمان به خودش و ایمان به مردمش" و نتیجه این ایمان بود که امید در دل امام ایجاد شد و در سخنان امام همواره این ایمان به خدا موج می‌زد.

سیدحسن خمینی تصریح کرد: در شرایطی که نهضت به ظاهر ضعیف شده بود و امام دستگیر و بعد به ترکیه تبعید شد و درشرایطی که در ترکیه سخترین روزهای زندگی امام(ره) رقم خورد همین امید به خداوند بود که در وجود امام باعث پیروزی‌های آینده شد و آن روزی هم که شاهد پیروزی نهضت امام(ره) بودیم این امید در دل امام با همان شدت متبلور شد.

کد خبر 217330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز