رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از زمان اجرای طرح نظارت بر ایمنی خودروها بیش از 2هزار خودروی معیوب شناسایی شده و راهی مراکز معاینه فنی شده‌اند، از ایجاد ستادهای ترخیص خودرو و موتورسیکلت در غرب پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اجرای طرح نظارت بر ایمنی خودروها که از ابتدای هفته قبل اجرا شده است، گفت: طرح نظارت بر ایمنی خودروها با هدف تأمین ایمنی در آستانه سفرهای تابستانی صورت گرفته است. این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت. وی در ادامه افزود: از زمان اجرای این طرح بالغ بر 2تا 3هزار خودروی دارای عیوب مؤثر شناسایی شده‌اند که برای رفع نقص به مراکز معاینه‌فنی فرستاده شدند؛ ضمن اینکه این طرح با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده است. پیش‌بینی می‌شود با بنرهای اطلاع‌رسانی که در 35نقطه شهر نصب شدند، مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی باز هم افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین خاطرنشان کرد: شاید خیلی از شهروندان نمی‌دانند اما در بسیاری از تصادفات که منجر به فوت یا جرح می‌شود، نقص فنی خودرو سهم مؤثری دارد، درحالی‌که خیلی از مالکان خودرو از آن خبر ندارند. از این‌رو مراجعه به مراکز معاینه فنی می‌تواند عامل مؤثری در کاهش بروز حوادث رانندگی باشد.

رحیمی در ادامه از ایجاد مراکز ترخیص خودرو و موتورسیکلت در مناطق غربی و مرکزی پایتخت خبر داد و اظهار کرد: همواره یکی از مشکلات دارندگان وسیله نقلیه مراجعه به مراکز ترخیص بود؛ به‌طوری که شخصی که ساکن غرب تهران بود باید برای ترخیص خودروی خود به جنوب مراجعه می‌کرد، اما از سال گذشته به‌دنبال اتخاذ رویکرد ارائه خدمات مطلوب‌تر و صرفه جویی در وقت شهروندان، ایجاد مراکز ترخیص در مناطق مختلف تهران در دستور کار قرار گرفت؛

مراکزی که تمامی امکانات از قبیل بانک و صدور برگه خلافی در همان مکان قابل ارائه است تا شهروندان نیاز به سفرهای متعدد درون شهری نداشته باشند. آنچنان که در سال گذشته در مناطق 3، 11، 15و 20این مراکز دایر شدند و در سال‌جاری نیز در مناطق 5و 22که مناطق غربی ما هستند و نیز منطقه 6مرکز ترخیص خودرو و موتور سیکلت ایجاد شد؛ ضمن اینکه برای پلیس آگاهی و امنیت اخلاقی نیز مرکز ترخیص مخصوص دایر شده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همچنین با اشاره به حمل خودروها توسط جرثقیل‌های پلیس تصریح کرد: از این پس اگر در هنگام حمل خودرو با جرثقیل، مالکان خودرو سر برسند، بدون هیچ اقدامی مأموران باید خودرو را تحویل مالک دهند. ما به‌شدت با مأموران متخلف برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 217170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز