همشهری آنلاین: هفته گذشته یوئیچیرو میورای 80 ساله مسن‌ترین کوهنوردی معرفی شد که توانسته قله اورست را فتح کند،‌ بهتر است بدانید همه کسانی که تلاش کرده‌اند این قله را فتح کنند، به اندازه این کوهنورد 80 ساله خوش‌شانس نبوده‌اند.

براساس گزارش پاپ‌ساینس، تا پایان سال 2012 میانگین افرادی که در این کوهستان جان خود را از دست داده‌اند به 235 نفر رسید. از این رو اد هرناندز طراح، با طراحی اینفوگرافی به جزئیات این مرگها پرداخته است.

در برخی از موارد دلایل مرگ این کوهنوردان به دور از انتظار نیست و انسان‌ها مثلا در اثر فرو ریختن بهمن و یا سقوط ناگهانی جان خود را از دست داده‌اند، اما برخی از دلایل مرگ شگفت‌آنگیز هستند، برای مثال ارتفاع‌زدگی 9 بار جان کوهنوردان را در این کوه گرفته و اِدِم مغزی،‌ایجاد آب و مایعات در مغز در ارتفاعات، تاکنون پنج نفر را کشته است.

اکثر صعود‌گران درحال پایین آمدن و در منطقه‌ای به نام منطقه مرگ،‌ در ارتفاع هشت هزار متری و در اثر سرمای شدید، کمبود اکسیژن و ارتفاع زیاد جان خود را از دست داده‌اند. این اینفوگرافیک اورست را مرتفع‌ترین قبرستان سیاره زمین نامیده‌است و با توجه به آمار بالای مرگ و میر در این کوه، شاید نام دور از ذهنی نباشد:

مرگ در اورست

کد خبر 217101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز