سرانجام پس از وقفه‌ای 2ماهه براساس آنچه دادگستری مصر در سفر ایرانی‌ها به مصر اعلام کرده بود، مقامات مصری توانستند در مذاکره با گروه‌های معترض به سفر ایرانی‌ها به مصر، آنها را متقاعد کنند که گردشگران ایرانی نه‌تنها خطری برای مصر ندارند که موجب رونق اقتصادی آن کشور نیز می‌شوند. بدین‌ترتیب پس از وقفه‌ای 2ماهه، سفر گردشگران ایرانی به مصر ازسرگرفته شد.

گردشگری - مصر


به گزارش ایسنا، شریف ابراهیم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مصر گفته است که گروه جدید گردشگران ایرانی 2روز پیش از طریق هواپیمای شرکت هواپیمایی ممفیس مصر به شهر اسوان رسیدند تا از آثار باستانی آن کشور بازدید کنند. گروه دوم گردشگران ایرانی در مصر برخلاف گروه کوچکی که برای نخستین‌بار پس از 34سال قطع روابط 2کشور به مصر سفر کردند، متشکل از 134گردشگر ایرانی است.

روزنامه‌ الحیات با انتشار این خبر اعلام کرده است که بعد از قطع روابط دیپلماتیک 34ساله میان مصر و ایران و بعد از سرنگونی نظام مبارک، دولت جدید مصر تصمیم گرفت تا در راستای رونق‌بخشیدن به اقتصاد این کشور با سفر گردشگران ایرانی موافقت کند اما این امر به‌دنبال بهانه‌جویی‌های سلفی‌ها با مشکل مواجه شد و هشام زعزوع، وزیر گردشگری مصر اعلام کرد که به‌منظور قانع‌سازی طرف‌های مصری برای سفر گردشگران ایرانی قصد دارد با گروه‌های مخالف به گفت‌وگو بنشیند.

کد خبر 217008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز