گروه اقتصادی: هیأت دولت تعرفه برق برخی مناطق گرمسیری ایران را اصلاح کرد.

برق

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مدت و دوره زمانی تعیین تعرفه برق ماه‌های گرم در مناطق گرمسیری اصلاح شد و براساس آن مدت و دوره زمانی تعرفه برق ماه‌های گرم شهرستان‌های دهلران، دره شهر و آبدانان، لامرد و مهر و استان قم تغییر کرد.
با این تصمیم، مدت و دوره زمانی تعرفه برق ماه‌های گرم مناطق گرمسیری یک شامل شهرستان دهلران مدت 9‌ماه در دوره زمانی اول فروردین تا پایان آذر، شهرستان‌های دره شهر و آبدانان مدت 6‌ ماه در دوره زمانی اول اردیبهشت تا پایان مهر، شهرستان لامرد و مهر مدت 7‌ماه در دوره زمانی اول فروردین تا پایان مهر و منطقه گرمسیری 3 شامل استان قم، مدت 4‌ماه در دوره زمانی اول خرداد تا پایان شهریور تعیین شده است.

همچنین تعرفه برق در مناطق مختلف کشور براساس میزان مصرف و نیاز آن مناطق تعیین و ابلاغ شده و وزارت نیرو موظف شده است با اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص تعرفه‌ها، الگوهای مصرف مناطق مختلف و راهکارهای بهینه‌سازی‌ مصرف انرژی برق زمینه کاهش مصرف مشترکان پرمصرف خانگی و سایر مصارف تجاری را فراهم کند.

اعمال تعرفه جدید برق در 6ماه دوم سال

خبر دیگر اینکه، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ از اعمال قیمت جدید برق در 6 ماه دوم سال درصورت تصویب نرخ جدید خبر داد. هاشمی، با تأکید بر اینکه قیمت جدید برق از طریق وزارت نیرو اعلام می‌شود اظهار کرد: همچنان قیمت برق براساس نرخ قبلی محاسبه می‌شود و اگر نرخ جدید اعلام شود، در 6ماه دوم اعمال خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد بخش برق برای قیمت چیست؟ گفت: معاونت برق برای قیمت پیشنهاد خود را بیان می‌کند اما فعلا به ما گفته‌اند که پیشنهاد خاصی نداریم.

کد خبر 216995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز