گروه بورس: رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ از تدوین دستورالعمل طرح آزاد‌سازی‌ سهام عدالت در وزارت امور اقتصادی و دارایی تا 2‌ماه آینده خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، موضوع تعیین تکلیف سهام عدالت همزمان با آغاز تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به بحث داغ رسانه‌ای تبدیل شد چون طرح آزاد‌سازی‌ سهام عدالت یکی از محورهای گفت‌وگوی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است همزمان با این تحولات در عرصه سیاسی، شورای‌عالی اصل 44هم چهارشنبه شب با برگزاری نشستی با حضور رئیس‌جمهور مصوبات جدیدی را در مورد تدوین دستورالعمل آزاد‌سازی‌ سهام عدالت به تصویب رساند.

محمد رحیم احمدوند رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در گفت‌وگو با همشهری در توضیح و تشریح مصوبه اخیر شورای‌عالی اصل‌44گفت: در نشست چهارشنبه شب شورای‌عالی اصل 44قرار شد برای ورود سهام عدالت به بورس و معاملاتی شدن آن بخش از سهام عدالت که اقساطش پرداخت شده، دستورالعملی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ظرف 2‌ماه آینده تهیه و تدوین شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قرار نیست دولت از مطالبات باقیمانده‌اش در سهام عدالت صرف‌نظر کند، افزود: چیزی در این‌باره در جلسه مطرح نشد و مصوبه صرفا مربوط به تهیه دستورالعمل معاملاتی شدن آن بخش از سهام عدالت است که اقساط سهامش تسویه شده است و باید توسط وزارت اقتصاد با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه شود.او تأکید کرد: وزارت اقتصاد باید در تهیه و تدوین این دستور 4نکته مهم را درنظر بگیرد که نخستین نکته حفظ حقوق سهامداران یا مشمولان سهام عدالت است که باید توجه ویژه‌ای به آن در این دستورالعمل شود.

احمدوند تأکید کرد: نکته دوم در تدوین این دستورالعمل حفظ ثبات بازار سرمایه است، به‌گونه‌ای که شرایطی ایجاد نشود که بازار سهام دچار به‌هم ریختگی شود. رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ تأکید کرد: نکات دیگری که در این دستورالعمل باید به آن توجه ویژه شود نظارت بر عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و همچنین کارآمدی و افزایش ارزش سبد سهام عدالت به نفع مشمولان سهام عدالت است.

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی امکان خرید و فروش سهام عدالت فراهم خواهد شد، گفت: پس از تدوین این دستورالعمل تا 2‌ماه آینده راهکارهای تخصیص سهام در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و ورود این شرکت‌ها به بورس مطرح و پس از آن سازوکار معاملات سهام عدالت هم مشخص خواهد شد.

کد خبر 216946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز