همشهری‌آنلاین: کارلوس کی‌روش نسبت به تقویم بازی‌ها و همزمانی بازی تیم ملی با قطر با بازی‌های دوستانه به شدت انتقاد کرد.

کی روش

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران با انتقاد از تقویم فیفا نسبت به اینکه بازی ایران و قطر در روزی برگزار می‌شود که سایر کشورها دیدارهای دوستانه برگزار می‌کنند، اعتراض کرد، چرا که در این صورت بازیکنان تنها 48 ساعت زودتر اجازه حضور در تیم ملی را دارند.

تیم ملی ایران در حال حاضر در جایگاه سوم گروه A مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا قرار دارد.

در حال حاضر کارلوس کی‌روش سرمربی سابق رئال مادرید و دستیار آلکس فرگوسن در منچستریونایتد در اردوی دوبی همراه تیم ملی ایران حضور دارد.

در حالی که رضا قوچان نژاد مهاجم استاندارد لیژ بلژیک روز چهارشنبه به اردوی تیم ملی ایران پیوسته است، مسعود شجاعی مهاجم اوساسونا، دانیل داوری دروازه‌بان اینتراخت برانشوایگ و امید نظری هافبک آنگلهولمز سوئد هنوز در تیم‌های باشگاهی خود حضور دارند و هنوز به اردوی تیم ملی ایران نپیوسته‌اند.

با در نظر گرفتن برنامه بازی‌های فیفادی بازیکنان لژیونر هر کشور 5 روز برای حضور در تیم ملی کشورشان زمان خواهند داشت.

کارلوس کی‌روش در این باره در گفت‌وگو با گالف نیوز گفت: با هدف اصلی و مسئولیتی که در کشوری مثل ایران دارم شما فقط می‌توانید بازیکنان‌تان را یکشنبه دعوت کنید تا چهارشنبه بازی کنند. برای من فهمیدن این مسئله سخت است. می‌دانم که این طور اتفاقات در کشورهایی مثل آلمان و انگلیس نمی‌افتد و هیچ کس آن را قبول نمی‌کند اما این حقیقت است. در راه صعود ما به جام جهانی برزیل محدودیت‌هایی از این دست وجود دارد. برای کشوری که 60 درصد فیفا و قراردادهای اسپانسری فوتبال را در اختیار دارد لازم است که توجه بیشتری نسبت به آنچه که اکنون به آن می‌شود صورت گیرد.

کارلوس کی‌روش اضافه کرد: قطر که تمام بازیکنانش در لیگ این کشور بازی می‌کنند زمان زیادی برای آمادگی برای بازی با ایران در مقدماتی جام جهانی برزیل دارد. در همین حال ایران که تاکنون در سه دوره حضور خود در جام‌های جهانی 1978 ، 1998 و 2006 نتوانسته است از گروه خود صعود کند.

کارلوس کی‌روش ادامه داد: برای همه کشورها حضور در جام جهانی یک هدف مهم و آرزوی دیرینه است. البته انتظارات در ایران خیلی بالاست زیرا ایران کشور فوتبالی با شور و شوق زیاد است.

کی‌روش درباره بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی برزیل گفت: می‌دانیم که بازی سختی برای هر دو تیم خواهد بود اما من خیلی خوش‌بین هستم و مطمئنم می‌توانیم نتیجه خوبی در قطر کسب کنیم. در حال حاضر تمام تیم‌ها در گروه ما شانس صعود دارند و تمام تیم‌ها نیز شانس حذف از جام جهانی را حس می‌کنند بنابراین برای تمام تیم‌ها شانس صعود وجود دارد.

در حال حاضر هدف اصلی من صعود با ایران به جام جهانی 2014 برزیل است.

کد خبر 216796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز