گروه شهری: فاز دوم باغ پرندگان تهران با بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

شهردار منطقه4 تهران از پیشرفت قابل‌توجه فاز دوم باغ پرندگان خبر داد و گفت: تمام تلاشمان بر این است تا فاز دوم پروژه 22هکتاری باغ پرندگان تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.حسن کریمیان در مراسم تقدیر از دست اندرکاران پروژه باغ پرندگان با اعلام این خبر گفت: مجموعه تفریحی و گردشگری باغ پرندگان، تنها مختص شهروندان تهرانی نیست بلکه به عموم مردم کشور تعلق دارد و به نوعی سرمایه ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با گذشت مدت زمان بسیار کمی از آغاز به‌کار باغ پرندگان تهران، حدود 120هزار نفر از شهروندان از این پروژه ملی بازدید کردند که این امر انگیزه مدیریت شهری را برای توسعه اینگونه فضاهای تفریحی و گردشگری دوچندان می‌کند. کریمیان با اشاره به اقدامات فاز دوم باغ پرندگان تهران گفت: همزمان با بهره‌برداری از فاز اول پروژه باغ پرندگان، فاز دوم نیز در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: فاز دوم که محدوده آبچر نام دارد، در محدوده 6هکتاری احداث می‌شود و به محدوده 16هکتاری دشتچر افزوده خواهد شد.

شهردار منطقه4 افزود: در این محدوده 6هکتاری که پرندگان به‌صورت آزادانه در آن پرواز خواهند کرد، مشتمل بر مجموعه ستون‌های 12گانه میانی با ارتفاع حداکثر 50متر و قطر 2.5متر و 216عدد مهار جانبی است که توسط شبکه‌ای با بیش از 63هزار متر کابل در سایزهای مختلف اسکلت‌بندی شده است. وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی در باغ پرندگان خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل این کمیته‌ها محور تمامی فعالیت‌ها در باغ پرندگان، پرنده‌محوری خواهد بود.

بنابر این گزارش، ساختمان پرندگان استوایی، مرکز معاینات پزشکی پرندگان، سایت اداری کارکنان و ساختمان استقرار کارگران ازجمله اقدامات پیش‌بینی‌شده در باغ پرندگان تهران است.

کد خبر 216647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز