همشهری آنلاین: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اگر هر سه نفر اعضای ائتلاف در صحنه بمانیم مشکلی ایجاد نمی‌شود، اظهار داشت: هر لحظه که احتمال دهیم حضور هر سه نفر ما به پیروزی اصولگرایان لطمه می‌زند آماده‌ایم برای رسیدن به پیروزی صحنه را ترک کنیم.

غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه نشست جبهه حماسه‌سازان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من ژاپن اسلامی را ادعا نکرده‌ام. بلکه این را در مجلس ششم به من نسبت دادند. بنده به دنبال ساختن ایرانی هستم که از همه کشورهای جهان برتر باشد. به گونه‌‌ای که همه از ما تقلید کنند.

مهمترین اظهارات حداد عادل به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • فلسفه ائتلاف پیشرفت این بود که ما کاری نکنیم که منجر به شکست اصولگرایان شود، ولی هر لحظه که احتمال دهیم حضور سه نفر ما به این هدف لطمه می‌زند ما آماده‌ایم صحنه را برای رسیدن به پیروزی ترک کنیم.
  • اگر هر سه نفر ائتلاف پیشرفت در انتخابات باشیم، مشکلی ایجاد نمی‌شود چرا که در حال حاضر این احساس در جامعه و جود ندارد که اگر بنده، قالیباف و ولایتی در صحنه باشیم،اصولگرایی شکست می‌خورد.
  • {آیا آقای جلیلی هم چنین استنباطی دارند که در صورت شکست اصولگراها صحنه را ترک کنند؟} باید این موضوع را از خود جلیلی بپرسید.
  • {آیا اعضای اتئلاف تاکنون با آقای جلیلی گفتگو داشته‌اند و از وی برای پیوستن به ائتلاف دعوت کرده‌اند} در ائتلاف تا کنون چنین چیزی مطرح نشده‌ است.
  • باید برای کابینه آینده وزرایی انتخاب شوند که حوزه وزارتی خود را بشناسند و به طبع این شناخت مدیران و کارشناسان متخصص و مجرب را انتخاب کنند. به همین دلیل بنده معتقدم ریشه مشکلات این است که مدیران ارشدی انتخاب شدند که تخصص کافی نداشته‌اند.
  • معیارهایی را به دست وزرا خواهیم داد و نظامی برقرار می‌کنیم که شایسته‌گزینی در همه پیکره دشمن در قوه مجریه برقرار شود.
  • {آیا شما از شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی حمایت مالی شدید} نه، پولی نگرفتم. مثل اینکه هنوز این رویه بگم‌بگم‌ها ادامه دارد.
  • {آقای مطهری گفته باید دو نفر از اعضای شورای نگهبان تغییر کنند} من در مورد صحبت‌های آقای مطهری اظهار نظری نمی‌کنم. اجازه دهید آن را دوستان دیگر پاسخ دهند.
کد خبر 216611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز