چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فعال شدن آتشفشان "کوپا وی" در مرز شیلی و آرژانتین باعث شد مقامات این دو کشور دستور دهند تا بیش از سه هزار نفر از ساکنان این منطقه خانه‌های خود را تخلیه کنند.

براساس گزارش BBC، احتمال آغاز فوران این آتشفشان به گفته مقامات دو کشور بسیار زیاد است. تا پیش از فعال شدن آتشفشان، تنها از دهانه دو هزار و ۹۶۵ متری آن گاز خارج می‌شد.

وقوع و ثبت هزاران زلزله خفیف در این منطقه مدرکی برای افزایش احتمال فوران این آتشفشان بوده و از این رو هردو کشور در منطقه آتشفشانی وضعیت قرمز اعلام کرده‌اند. آندرس چادویک، وزیر کشور شیلی در کنفرانسی خبری نیز به این موضوع اشاره کرده و اعلام کرد هرلحظه احتمال دارد این آتشفشان فورانش را آغاز کند.

دستور تخلیه در این منطقه می‌تواند موجب دور شدن بیش از 460 خانواده از خانه‌های خود در اطراف این آتشفشان شود. تاکنون به بیش از 600 نفر از ساکنان آرژانتینی این منطقه دستور تخلیه خانه‌ها داده شده‌است.

دسامبر سال گذشته نیز شیلی در موقعیتی مشابه قرار گرفت و  پس از فعال شدن این آتشفشان و خروج دود و گاز به ارتفاع یک و نیم کیلومتر در آسمان، در این منطقه وضعیت قرمز اعلام شد. همچنین سال گذشته درپی فعال شدن آتشفشان دیگری در جنوب شیلی، صدها پرواز لغو شد و خسارت اقتصادی سنگینی ه بار آمد. از این رو درحال حاضر به هواپیماها هشدار داده شده تا از پرواز در این محدوده خودداری کنند.

کد خبر 216516
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز