دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس پلیس راهور ناجا از افتتاح سامانه نظارت مردمی تخلفات رانندگی پیش از تابستان امسال خبر داد.

خودرو

سردار اسکندر مومنی در حاشیه همایش تخصصی رؤسای پلیس‌ راهور استان‌ها که ایسنا و مهر خبر آن را منشتر کردند، گفت: براساس قانون جدید، پلیس اجازه دارد از گزارش‌های مردمی در بحث تخلفات رانندگی اعم از فیلم و عکس استفاده کند که در این سامانه شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف رانندگی را به‌صورت فیلم و عکس برای ما ارسال کنند.

به‌گفته مومنی، سامانه نظارت مردمی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیش از تابستان امسال به‌صورت کامل راه‌اندازی خواهد شد و هم‌اکنون نیز مراحل راه‌اندازی آزمایشگاه صحت‌سنجی گزارش‌های دریافتی در حال انجام است. او با اشاره به افزایش 15تا 20درصدی ظرفیت دستگاه‌ها برای طرح تابستانه تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال مدارس زودتر تعطیل می‌شوند پیش‌بینی می‌کنیم مدت زمان طرح تابستانه طولانی‌تر شود. طرح تابستانی جاده‌های کشور در سال 92 از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود و مرحله نخست آن تا آغاز ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. مرحله دوم این طرح نیز از تعطیلات عید سعید فطر تا پایان تابستان اجرا می‌شود.

ماجرای استاندارد یورو 4

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پاسخ به پرسشی درباره ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو4 از ابتدای تیر ماه، تأکید کرد: پلیس مجری قانون است و سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز چندی قبل شماره‌گذاری خودروهای فاقد استاندارد یورو 4را از ابتدای سال‌جاری ممنوع کرده بود و پلیس بر این اساس جلوی شماره‌گذاری این خودروها را گرفت. مومنی ادامه داد: اما بعد آقایان موضعشان را تغییر دادند و مجددا شماره‌گذاری این خودروها آغاز شد.

او تأکید کرد: امیدواریم مهلت‌ها به‌خودروسازان یک زمانی تمام شود و آقایان مسئول در این زمینه روی حرفشان بایستند.در این‌باره سردار اسماعیل احمد‌ی‌مقدم فرمانده ناجا که سخنران همایش تخصصی رؤسای پلیس راه و راهور استان‌ها بود تأکید کرد: در سال گذشته در شدیدترین تحریم‌ها، بخش قابل‌توجهی از خودروهای ما داخلی شد و توانستیم استاندارد یورو 4را اجرایی کرده و 2کیسه‌هوا را برای خودروها الزامی کنیم. احمدی‌مقدم گفت: ما کمک حال خودروسازان هستیم و خوشحال می‌شویم خودروسازان خودرویی ایمن بسازند و مورد حمایت قرار گیرند. او تأکید کرد: اینکه واردات خودروهای خارجی برای فشار به‌خودروسازان برای ارتقای ایمنی انجام شود، کار درستی نیست.

با این تورم، جریمه‌ها نصف شده

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصلاح قانون رسیدگی به جریمه‌های رانندگی گفت: با تورم موجود ارزش جریمه‌های رانندگی نسبت به سال گذشته نصف شده است.احمدی‌مقدم با بیان اینکه الزاما جریمه کردن بازدارنده نیست، گفت: باید پرسید که چه چیزی هست که موجب شده در فروردین و اردیبهشت‌ماه کاهش تلفات و تصادفات رانندگی را داشته باشیم. او به نقش بازرسان کنترل نامحسوس اشاره کرد و گفت: پلیس باید در سامانه جدیدی که در حال راه‌اندازی آن است از گزارش مأموران کددار استفاده کند از سوی دیگر این بازرسان نامحسوس می‌توانند در بخش آموزش نیز وارد شده و فقط کار جریمه انجام ندهند.

پلیس راهور با مأموریت گشت ارشاد

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه پلیس باید نماد اخلاق باشد، به موضوع امنیت اخلاقی اشاره و تأکید کرد: پلیس راهور نباید عنصر بی‌تفاوت در بحث امنیت اخلاقی باشد و تنها به‌دلیل تخصصی کردن کارها در پلیس و ایجاد پلیس خاص در بحث امنیت اخلاقی پلیس راهور با جرم مشهود برخورد نکند.احمدی‌مقدم تأکید کرد: برخورد با هنجارشکنی، بی‌نزاکتی، مزاحمت نوامیس، کشف حجاب، آلودگی صوتی و... درصورتی که مأمور پلیس راهور حضور داشته باشد، باید انجام شود و زمانی که می‌بینیم فردی در این مسائل جری است مأمور راهور باید وی را متوقف کرده و به بخش مربوطه ارجاع دهد.او تأکید کرد: متخلفان نباید احساس کنند که مأموران راهور محدودیت در برخورد دارند و تنها با تخلفات رانندگی برخورد می‌کنند.

کد خبر 216230
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز