دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت در گزارشی اعلام کرد بررسی شواهد جدید، حکایت از افزایش میانگین طول عمر در سراسر جهان دارد.

old men

بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت آمار تایید می‌کند که طول عمر مردم جهان در مقایسه با گذشته، بیشتر شده و این افزایش میانگین طول عمر روند رو به رشد دارد.

آمارهای این سازمان نشان می‌دهد میانگین جهانی طول عمر از 64 سال در 1990 میلادی به 70 سال در 2011 میلادی افزایش یافته که رشد قابل توجهی است.

در سال 2011 میلادی، میانگین جهانی طول عمر برای زنان 72 سال و برای مردان 68 سال بوده است.

رشد میانگین جهانی طول عمر بیشتر به دلیل افت سریع در نرخ مرگ و میر کودکان در دهه گذشته بوده است. همچنین بهبود وضعیت زندگی مردم در دو کشور چین و هند موجب شده تا میانگین طول عمر به طور متوسط از سال 1990 میلادی تاکنون،‌ هفت سال افزایش یابد.

همچنین در این گزارش آمده است که میانگین طول عمر در کره شمالی، آفریقای جنوبی، زیمبابوه و لیبی از سال 1990 میلادی کاهش یافته اما در بیشتر نقاط جهان افزایش داشته است.

بررسی‌های پیشین حاکی از این بود که میانگین جهانی طول عمر در هر دهه از قرن بیستم در کشورهایی با درآمد بالا، 2 تا 5/2 سال افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین آمار نشان می‌دهد که کشورهای ژاپن، استرالیا، سوئیس، بالاترین میانگین جهانی طول عمر را دارند که روند آن رو به افزایش است.

کد خبر 216151
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز